כשיתאפשר נהיה מוכנים לפתיחת העונה

ירין איבגי ימשיך גם העונה עם שנתון 2008 של מכבי חיפה קצף. אשתקד בתשיעיות, הקבוצה לא הפסידה לכבוש והשנה תהיה עונתם הראשונה ב-11. איך הקורונה השפיעה על ההכנות למעבר? מה דעתו על שיטת השיבוצים השונה העונה, מדוע הם בחרו לשחק דווקא במחוז מרכז1 והאם הוא אופטימי לגבי חזרת הליגה.

ירין איבגי קבוצתו מכבי חיפה ילדים ב’ יהיו מוכנים לפתיחת העונה (מכבי חיפה)

ירין איבגי (32) מתגורר בעיר נשר, נשוי ואב לשניים – בת, ובן שנולד רק לפני שבוע וחצי (המון מזל טוב ממערכת אתר ג’וניורליג). הוא גדל במחלקת הנוער של נוה יוסף וכשחקן בוגרים פעיל שיחק במדי צור שלום, עירוני נשר ובית”ר חיפה.

ירין התחיל העונה את עונתו החמישית כמאמן במחלקת הנוער של מכבי חיפה. בשלוש השנים הראשונות, הוא אימן בבית הספר לכדורגל של המועדון ובשנתיים האחרונות הוא מוביל את שנתון 2008 של קצף, כאשר אשתקד קבוצתו הציגה יכולת גבוהה, כשהיא כובשת בצרורות מול יריבותיה בליגת שרון החזקה.

ממשיך עם קבוצתו עונה נוספת (מכבי חיפה)

במקביל, לפני שנתיים ירין נקרא אל הדגל, על ידי חבריו ששיחקו עימו בבית”ר חיפה – שימי פרץ ועידן אליאס, לאמן את קבוצת נערים א’ של טירת הכרמל, לאחר שהקבוצה כבר הייתה על סף פירוק, עם סגל קצר של 10 שחקנים. איבגי עם הרבה נחישות ויצירתיות, הצליח לצרף 8 שחקנים נוספים לסגל, להרים קבוצה ראויה שאף הצליחה לנצח בסיבוב השני קבוצות שהביסו אותה בסיבוב הראשון. אך ההישג הגדול היה – בניית הקבוצה והנקודה שהשחקנים באו לאימונים ועבדו קשה ללא קשר לתוצאות – אלא מהאהבה לכדורגל וההנאה באימונים.

ירין, אתה ממשיך עם שנתון 2008 של מכבי חיפה קצף, שנה ראשונה ב – 11, עד כמה השינוי שהיה בשנה שעברה, תשיעיות במקום שמיניות, עזר/פגע בהכנה של הקבוצה לקראת העונה, מה אתם עשיתם כדי להגיע מוכנים לעונה?
“ראשית, לא היה מאושר ממני כאשר הודיעו לי שאני ממשיך שנה שנייה עם אותה קבוצה. התחלנו תהליך מסוים שנעצר במרץ עכב הקורונה, והיה לי חשוב להמשיך איתם את הדרך שהתחלנו (נקווה שלא ייעצר שוב בגלל הקורונה).

המעבר לתשיעיות היה נכון לקראת המעבר השנה ל-11 (מכבי חיפה)

השינוי שנה שעברה בין שמיניות לתשיעיות מבחינתנו היה טוב, זה הוסיף לנו עוד שחקן במגרש, משהו שעוזר היום במעבר ל-11, שזאת אופרה אחרת מכל הבחינות. זאת הסיבה שהשנה הזאת היא שנה משמעותית ביותר לילדים.

מבחינתנו החודשיים האחרונים של העונה אשתקד, היו אמורים להיות הכנה ל11. אבל כמו שאמרתי, לצערנו הקורונה עצרה אותנו. לכן התחלנו את האימונים השנה מוקדם מהרגיל כדי להתכונן כמה שאפשר ל11, כאשר מבחינתי בעת הזאת, לפחות מבחינת מה שאני רואה באימונים ובמשחקים, אנחנו במצב טוב מעל המצופה”.

שנה שעברה בלטתם בכמות השערים הכמעט כפולה שכבשתם, יחסית לשאר קבוצות הליגה. זאת גם אמורה להיות נקודת החוזק שלכם העונה?
“החזון שלי ובטח של מועדון כמו מכבי חיפה, הוא לשחק התקפי כמה שאפשר. גם השנה נרצה להמשיך ולהציג כדורגל התקפי, אבל יחד עם זאת, גם להיות מאוד ממושמעים בירידה להגנה”.

מכבי חיפה 2008 – קבוצה התקפית שמרבה לכבוש (מכבי חיפה)

השנה שיטת החלוקה למחוזות התבצעה בצורה שונה משנים עברו. העדפתם להיות במחוז מרכז1 ולא במרכז או בשרון? מדוע? מה דעתך על המודל החדש של השיבוצים?
“לגבי שיטת השיבוץ החדשה, אני אישית לא חושב שזה היה מהלך נכון. אנחנו כמועדון רוצים לשחק במחוז שבו נמצאות הקבוצות הטובות ביותר, כך גם התפתחות השחקנים שלנו תהיה גבוהה יותר.

הניצחונות או הפסדים פחות מעניינים, מעניינת הדרך. אם ננצח קבוצה נחותה מאיתנו בהפרש גדול, אבל בלי דרך, לא שווה לי שום דבר. מבחינתי לנצח 1-0, אבל שהקבוצה שלי תשטוף את המגרש. בין אם זה במשחק מהיר ומסודר ובין אם זה בלחץ גבוה או חזרה מהירה לעמדות מוצא. השיפור והלימוד משמעותי וטוב יותר נגד קבוצה איכותית וטובה. זה עדיף על לנצח במספר דו ספרתי קבוצה שנחותה מאיתנו בהרבה.

בנוגע למחוז הנבחר, הייתה לנו אפשרות לשחק במרכז1 אז ניצלנו אותה, שם לדעתנו יש כמות גדולה יותר של קבוצות טובות מאשר במחוז השרון”.

ירין איבגי ועוזרו לירן ביטון – העדיפו מרכז1 על מחוז השרון (מכבי חיפה)

אתה אופטימי לגבי פתיחת הליגה השנה? מה לדעתך צריך לקרות בנוגע לחידוש הליגות?
“אני מטבעי בנאדם מאוד אופטימי, ובנוסף, אני גם אדם מאמין שטוען – שכל דבר הוא לטובה. מבחינתי אני חושב שחייבים להחזיר את הפעילות הספורטיבית בכל הגילאים ואני מקווה שכך יהיה מהר מאוד!!

מבחינתנו אנחנו נהיה מוכנים בזמן לפתיחת העונה, יש לנו קבוצה נהדרת ואינטליגנטית שמבינה מהר את הסיטואציה. היינו די מוכנים לפתיחה עד שהסגר שוב הגיע. ברגע שנחזור שוב לאימונים, אין לי ספק שנהיה מוכנים כבר למשחק הראשון שיתקיים בין אם זה בגביע או בליגה”.

קרא עוד

3 Comments

  1. בחירה גרועה של מכבי חיפה
    מאמן עם אפס ביחסי אנוש…
    לא מקצועי ולא אנושי בכל זאת עדיין מדוברר בילדים
    כבר ראו את זה כולם שנה שעברה!
    אבל במכבי חיפה כמו תמיד השיקולים הם אחרים וחבל…

Back to top button
Close