המאזן המושלם היה רק בונוס

רון גואלי, קפטן הנוער של בית"ר נורדיה מספר על שנה עם מאזן מושלם, מדבר על תפקיד הקפטן בקבוצה של ווינרים, ומתכנן לשלב את שנתו השנייה בנוער ביחד עם שרותו הצבאי כשהוא והנוער של נורדיה מכוונים גבוה בליגה הארצית.

נוער בית”ר נורדיה – המאזן המושלם היה רק בונוס, הדבר החשוב ביותר הוא האליפות (ינון פוקס)

הנוער של בית”ר נורדיה עשה את הבלתי ייאמן בכל החזיתות. העובדה שזו שנתה הראשונה של קבוצת הנוער המשחקת בליגת מחוז שפלה, לא הפריעה לשחקניו של גילי גור לעלות למגרש נחושים שבוע אחר שבוע, להיות במשך עונה שלמה ראשונים לכל כדור, לנצח משחקיי חוץ בתנאי מגרש ירודים, לעבור משוכה אחר משוכה ולסיים את העונה במאזן מושלם של 18 ניצחונות מתוך 18 משחקים, לכבוש 90 שערים – ממוצע של 5 שערים למשחק ולספוג 11 שערים בלבד.

גילי גור – מאזן מושלם ואליפות בעונת הבכורה של הנוער אי פעם (ינון פוקס)

וכל זאת, כשמרבית שחקני הקבוצה משתייכים לשנתון 2002 ובזכותם, קבוצת הנוער הפכה להיות קבוצת הדגל של המועדון, ואם אני צריכה לתאר אותם בשתי מילים, הבחירה שלי היא: גאווה בית”רית.

רון גואלי, בלם וקפטן הקבוצה, החל את ימיו על המגרש במחלקת הנוער של הפועל קטמון בגיל נערים ג’. לפני כן הוא שיחק כדורגל רק עם החברים בשכונה. בסוף אותה שנה, רון הלך למבחנים בבית”ר נורדיה (שבאותם ימים הקימה את מחלקת הנוער), התקבל לנערים ב’ ומאז הוא נושא את סרט הקפטן.

רון גואלי – הגיע לנורדיה מקטמון היריבה העירונית (הפועל קטמון)

שנה לאחר מכן, בנערים א’, רון וחבריו נלחמו על האליפות עם מכבי אשדוד והניסיון של האשדודים הכריע. באותה שנה הם גם הגיעו לשמינית גמר גביע המדינה – שם נכנעו להפועל ת”א.

רון, בשנה האחרונה עליתם חבורת שחקנים צעירים למגרש – שנה ראשונה לקבוצה, שנה ראשונה לשחקנים וטרפתם את הליגה עם מאזן מושלם. האמנתם בתחילת השנה שכך תיראה סופה? מה היו המטרות שלכם?
“אנחנו האמנו בעצמנו וידענו שאנחנו קבוצה טובה ושאפנו לאליפות. אני לא חושב שמישהו האמין שנהיה במאזן כל כך מושלם. סביר להניח, שכולם חיכו לנפילה שלנו, אבל אנחנו המשכנו בשלנו ועשינו את הכי טוב שאנחנו יכולים”.

בכל שבוע קטפתם ניצחון נוסף. האם בכל שבוע לפני המשחק הייתה הרגשה שהנה הטוב הזה עומד להיגמר כי אי אפשר לנצח כל הזמן?
“אני לא חושב שמישהו מאיתנו חשב על זה. באנו לכל משחק בשביל לנצח ולהשיג את המטרה שלנו, שהיא עליית ליגה. המאזן המושלם היה רק בונוס הדבר החשוב ביותר הוא האליפות”.

כיצד אפשר להסביר את ההצלחה המטורפת שלכם? הליגה חלשה כל כך או אתם חזקים? ומה התבלין שהוסיף המאמן לתבשיל כדי שתהיו המאכל הטעים בקדרה?
“זה נכון שהליגה חלשה ביחס לליגות הגבוהות יותר, אבל היו גם קבוצות מאוד חזקות שעשו לנו חיים קשים – בית”ר מעלה אדומים, מכבי באר שבע וכסייפה. אנחנו הגענו לתוצאות לא כי הליגה חלשה, אלא מכיוון שאנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה ובאנו מתחילת השנה לטרוף את כולם. התבלין שלנו היה חדר ההלבשה המגובש. אנחנו כמו משפחה, מגיעים לפני הזמן יושבים ביחד, צוחקים, מדברים. הביחד הוא הסוד שלנו. תירשמי שגם בעונה הבאה אנחנו מכוונים הכי גבוה שאפשר”.

בשנה הבאה תשחקו בליגה ארצית. שם תפגשו קבוצות מיומנות יותר ובעלות ניסיון. אני מניחה שרוב שחקני הקבוצה מתגייסים בקרוב. איך תיראה הקבוצה בשנה הבאה?
“רוב השחקנים אמורים להתגייס השנה ואני בטוח שנתחזק בשחקנים חדשים שיגיעו. אני יכול להעיד על עצמי שהגיוס שלי מאוד קרוב (בחודש הבא), אבל אני לא מתכוון לוותר על הכדורגל שהוא הדבר הכי חשוב ודומיננטי בחיים שלי. אני בטוח שיש עוד שחקנים כמוני מהקבוצה שיצליחו לשלב כדורגל וצבא. ב- 12 ליולי אנחנו נחזור לאימונים ואז נהיה חכמים יותר ונדע לאן פני הדברים. קבוצת נערים א’ ממנה ישולבו שחקנים בקבוצת הנוער, סיימה השנה במקום השלישי ושנה לפני כן בנערים ב’ הם זכו באליפות. מה שמלמד שהם שחקנים טובים ויהוו חיזוק משמעותי לקבוצת הנוער שלנו”.

כבר הודיעו לכם מי יאמן אתכם בעונה הבאה והאם גילי ממשיך?
“כרגע גילי גור איתנו, אך הבנתי ששום דבר עדיין לא סגור סופית. אנחנו מאוד מקווים שהוא ימשיך וזו ההזדמנות שלי להודות לגילי ולעוזר שלו אמיר שוויקי, שנתנו לי את כל הכלים להתקדם ולהשתפר”.

אמיר שוויקי עוזר המאמן של גילי – צוות לעניין שביחד הצעידו את הקבוצה לליגה הארצית (ינון פוקס)

קפטן הקבוצה צריך תמיד לגשר על פערים, לעודד את השחקנים במצבים פחות טובים, לתת מוטיבציה . במקרה שלך הכול עבד מצוין, ניצחון רדף ניצחון ונלקח ממך התפקיד של לעודד ולהמריץ את הקבוצה . מלבד הסרט על היד- איך עוד התבטא תפקידך במגרש? ומה תרם רון לקבוצה?
“לפני תחילת העונה ערכנו משחקיי אימון והתוצאות היו טובות, מה שגרם לשחקנים להיות קצת יהירים ובאופוריה. היה צריך להוריד אותם לקרקע ולדאוג שכולם יתרכזו רק במשחק. לקפטן יש תפקידים גם מחוץ למגרש. לארגן מלא דברים מסביב, לדאוג לשחקנים – אם יש למישהו בעיה, אם למישהו חסר משהו לצורכי האימון, מדברים איתי ואני דואג להביא להם. המאמן שלנו גילי גור סומך עליי מאוד וכל פעילות שיש בקבוצה אני מארגן ומסדר את הדברים שמסביב כדי שהכול יצא לפועל. למשל בפורים, הלכנו כל הקבוצה לחלק משלוחי מנות לילדים בבית חולים ואני דאגתי להביא את משלוחי המנות. נאור חנוכה מלך השערים שלנו הוא הקפטן השני ומחליף אותי כשאני לא במגרש”.

רון גואלי – רשם היסטוריה, הקפטן הראשון של קבוצת הנוער של נורדיה (ינון פוקס)

יצא לי לראיין המון קפטנים שתפקידם על המגרש היה בלמים. אתה יכול לראות את הקשר בין בלם לקפטן?
“בלם ושוער מצליחים לראות כל מה שקורה על המגרש. אם יש שחקן שנמצא לבד הבלם הוא זה שיצעק לקשר לשמור על השחקן. במשחק, על הבלם מוטלת הרבה אחריות ואולי בגלל זה מאמנים נותנים תפקיד עם אחריות מחוץ למגרש למי שעושה זאת על המגרש. למרות שבמחשבה שנייה, האופי של השחקן הוא הפרמטר החשוב. נאור חנוכה הקפטן השני שלנו הוא שחקן כנף”.

נאור חנוכה הקפטן השני ומלך השערים של הקבוצה עם 22 כיבושים השנה (ינון פוקס)

ילד ירושלמי המתלבט לאיזה מועדון ללכת משפע המועדונים שירושלים מציעה, האם תמליץ לו להגיע לבית”ר נורדיה? ומדוע?
“אני אמליץ לכל ילד להגיע לבית”ר נורדיה. אני חושב שזה המקום הכי טוב לילד לגדול בו, זו מסגרת בריאה עם ערכים ותנאים טובים ועם צוות ברמה באמת גבוהה”.

מה הציפיות שלך רון? מה אתה מאחל לעצמך? ולמי אתה מודה?
“הציפייה שלי מעצמי היא להמשיך להיות רעב. אני מאחל לעצמי להגשים את החלום להיות שחקן כדורגל מצליח ובעזרת השם אני אגשים. אני שואף הכי גבוה שאפשר. בינתיים אין לי שאיפה לקבוצה מסוימת מלבד הקבוצה הבוגרת שלנו. בעתיד אני שואף לשחק בליגה גבוהה יותר מליגה א’ שם נמצאת הקבוצה הבוגרת. מלבד המועדון, המאמן ועוזרו, אני רוצה להודות להורים שלי שמגיעים לכל משחק עוזרים ותומכים בי ללא הפסקה”.

קרא עוד
Back to top button
Close