המטרה – חזרה לליגת העל

אחרי עונה לא פשוטה במחלקת הנוער של בני יהודה, עם ירידה לליגה הלאומית של קבוצת הנוער, תמיר בן עמי נקרא מעמדת מנהלת המחלקה לעמדת המנהל המקצועי כדי לנסות ולהחזיר את המחלקה לקדמת הבמה. בן עמי מספר לאתר ג'וניורליג על ההערכות של המחלקה לעונה שבפתח, כאשר המשימה העיקרית – חזרתה של קבוצת הנוער לליגת העל.

תמיר בן עמי – עבר לעמדת המנהל המקצועי במטרה להחזיר את המחלקה של בני יהודה לקדמת הבמה (אתר בני יהודה ת”א)

עברת העונה מעמדת מנהל המחלקה לעמדת המנהל המקצועי
“בשנתיים האחרונות רק ניהלתי את המחלקה מבלי לגעת בתכנים מקצועיים. בשנה הראשונה משה הרשקו היה המנהל המקצועי ובשנה הקודמת אייל לחמן. השנה בעלי המועדון החליטו שאני אעשה את התפקיד ביחד עם אורי מאיש שייתן לי עזרה וביחד נעשה כל מה שצריך כדי שהמחלקה תחזור להיות כמו בני יהודה שאני זוכר מהתקופה שאני שיחקתי במחלקת הנוער. באותה תקופה מי יכול היה להגיע לבני יהודה ולנצח, זה היה משהו בלתי אפשרי ולשם אנחנו רוצים להגיע.

המחלקה שלנו משתדרגת גם מבחינה מקצועית וגם מבחינת הרצינות. לא שלא נעשו פה דברים טובים בעבר, נעשו דברים טובים מאוד, אבל יש מספר שינויים שהיינו צריכים לעשות ואנחנו עושים אותם על מנת שיהיה טוב יותר. ברגע שברק אברמוב ויוסי כהן החליטו שזה מה שיהיה, נרתמתי למשימה ואני עושה את כל מה שצריך בכיף גדול ובאהבה ואני מקווה שגם על הצד הטוב ביותר.

קבוצת הנוער של בני יהודה – אחרי שירדה לליגה הלאומית המטרה לחזור לליגת העל (אתר בני יהודה ת”א)

מחלקת הנוער של בני יהודה עברה עונה לא פשוטה אשתקד, בפרט עם הירידה של קבוצת הנוער לליגה הלאומית לאחר ארבע שנים בליגת העל
“השנה האחרונה לא הייתה הכי מוצלחת מבחינתנו. זה הסתיים עם זה שקבוצת הנוער, קבוצת הדגל של המחלקה, ירדה ליגה וזאת הייתה אכזבה גדולה. אבל דברים כאלה קורים בכדורגל ולא רק לבני יהודה, אני מאמין שמתוך הכישלון הזה נדע להתרומם ולעלות בחזרה. אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים לעשות, יש לנו תוכנית מאוד מסודרת ואנחנו מתחילים ליישם את כל מה שצריך לעשות ולשנות במחלקה.

עומר ניראון – שוער מבטיח תוצר מחלקת הנוער של בני יהודה (אתר בני יהודה ת”א)

בנוגע לנוער, מעבר לנקודה באיזו ליגה אתה משחק יש עוד הרבה מטרות, מן הסתם לספק שחקנים לקבוצה הבוגרת. ובזה גם בשנה שעברה, עומר ניראון שהוא שוער עם עתיד גדול לפניו השתייך לסגל הבוגרים וכמוהו גם הקשר ניר גוילי. בבני יהודה זה משהו שקורה שנה אחרי שנה, אם זה ירדן שועה ושחקנים אחרים שעלו והצליחו בשנים האחרונות, ובסופו של דבר גם נמכרים למועדונים גדולים יותר. אנחנו נמשיך באותה הדרך כדי להמשיך ולייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת.

נכון, למועדון כמו בני יהודה זה יותר מחשוב שתהיה לו קבוצת נוער בליגת העל, אנחנו נעשה את הכול כדי להגיע לשם בסוף השנה”.

ערכתם מספר שינויים בצוות המקצועי של המחלקה
“אכן, הצוות במחציתו חדש לגמרי. אורי מאיש חזר אלינו אחרי עונה בהפועל ת”א והוא יעזור לי להצעיד את המחלקה קדימה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא, אורי הוא אחד מאנשי המקצוע הטובים בארץ בכל מה שקשור לבנייה גופנית, חשוב מאוד למחלקה שהוא חזר אלינו.

אורי מאיש – חזר אחרי עונה בהפועל ת”א לסייע לתמיר בהובלת המחלקה (אתר ג’וניורליג)

לקבוצת הנוער מונה צוות חדש בראשותו של שחקן העבר אופיר קופל אשר גדל במחלקת הנוער של הפועל פ”ת ושיחק בין השאר במכבי חיפה ובנבחרת ישראל, ועוזר המאמן יהיה אלי ביטון שחקן העבר של המועדון.

בנוסף הצטרפו אלינו מספר מאמנים חדשים, אם זה גיא שמש שהגיע ממכבי פ”ת ויאמן את קבוצת נערים ג’ וסהר מזרחי, שכולנו מכירים את ההיסטוריה שלו בבני יהודה, שייאמן את ילדים א’. אני חושב שאין דוגמא טובה יותר לילדים מאשר מישהו שצמח וגדל פה בבני יהודה ובסופו של דבר גם הצליח לשחק בקבוצה הבוגרים של המועדון ועשה קריירה די מפוארת פה, זה היה חשוב לנו שהוא יצטרף.

סהר מזרחי – כמי שגדל והצליח במועדון יהווה דוגמא נהדרת לילדי המחלקה (שראל הרשקו)

שינינו קצת את המתכונת של אימוני השוערים במחלקה. יש לנו את יעקב אסייג שתומך בנו מהקבוצה הבוגרת ועושה עבודה נהדרת, ועוזר לו יונתן פישמן שביחד הם מעבירים את אימוני השוערים במחלקה. מעבר לאימוני השוערים, יונתן ייכנס השנה לתוך הקבוצות ויהיה חלק פעיל מהאימון, אני חושב שזה משהו מאוד חשוב.

בנוסף, השנה תהיה תזונאית למחלקה שתעבוד במשרה מלאה ונמשיך עם היועצים המנטליים שאנחנו מקבלים מאוניברסיטת ת”א שעימה יש לנו שיתוף פעולה נהדר”.

ספר לנו קצת על ההערכות של קבוצת הנוער לקראת העונה שבפתח?
“קבוצת הנוער התחילה להתאמן לפני כשלושה שבועות עם סגל מאוד גדול, בינתיים המאמנים לומדים את השחקנים והסגל אט אט מצטמצם, כאשר יישארו רק השחקנים שהמאמנים יחשבו שיכולים לעזור לקבוצה. הליגה מתחילה שבועיים מאוחר יותר מליגת העל, באמצע אוגוסט נצא למחנה אימונים של שבוע מרוכז בארץ. במקביל אנחנו מתוכננים למצוא זר, ככל הנראה בקישור, שישדרג אותנו וייקח את הקבוצה הזאת מדרגה אחת קדימה. אנחנו בקשר עם מספר סוכנים ואני מקווה שבימים הקרובים יגיע זר להיבחן”.

שנתון 2003 התקשה אשתקד בליגת נערים ב’ על, האם יש משהו שאתם הולכים לעשות כדי שהשנה הם לא ידחקו למאבקי תחתית בנערים א’ על?
“את הקבוצה יאמן שרון משען שנמצא במועדון המון שנים, מאמן מאוד מוערך אצלנו. אנחנו בשלבים ראשונים של תחילת העונה ואנחנו מביאים המון שחקנים כדי לראות מי יכול לשדרג אותנו ולהיקלט בקבוצה. זה נכון שנשארנו בליגה בשיניים שנה שעברה בנערים ב’, הקבוצה הזאת צריכה חיזוק מסוים אבל יש שם שחקנים מאוד מוכשרים שאנחנו מאמינים בהם.

בקבוצות ילדים ונערים יש כל כך הרבה שינויים ולפעמים השינויים מהירים, הם מתפתחים, פתאום בחודשיים אתה יכול לראות שילד שהייתה חסרה לו מהירות פתאום הוא הדביק את הפער. אנחנו בגדול יודעים מה אנחנו צריכים לעשות בקבוצה כדי להיות קבוצה יותר טובה, אבל אנחנו גם חושבים שיש לנו סגל מספיק טוב עם שחקנים איכותיים, שעם הכוונה נכונה של המאמן שלהם, ויש להם מאמן טוב, אנחנו לא נהיה בתחתית השנה”.

אם נסתכל על שנתון 2004 אפשר להגיד שזאת הייתה נקודת האור של המחלקה בעונה שעברה. הקבוצה התמודדה בצמרת הגבוהה ומלך השערים של הליגה הוא חלוצה של הקבוצה (מאור ביטון עם 40 שערי ליגה). מה הציפיות שלכם מהקבוצה שתשחק בליגת העל השנה?
“יש לי המון ציפיות מנערים ב’, זה שנתון מאוד מוצלח של בני יהודה. ייאמן אותם השנה יפתח מרקוביץ שאימן בתחילת שנה שעברה את קבוצת הנוער. מרקוביץ הוא מאמן מאוד מוערך במועדון ושנה שעברה כשהוא עזב את קבוצת הנוער, ביקשתי ממנו שיאמן את הקבוצה הזאת במשך שנה וחצי, כיוון שאני חושב שבשנתון הזה יש פוטנציאל אדיר, הם קבוצה נהדרת.

שנתון 2004 של בני יהודה – אחת הקבוצות הטובות בארץ (אתר בני יהודה ת”א)

אומנם בגיל הזה אנחנו רוצים בראש ובראשונה ללמד אותם כדורגל ולפתח אותם כשחקנים בודדים, אבל מעבר לזה אנחנו מדברים על כדורגל והישגיות פה היא גם חשובה. צריך לחנך אותם להכי טוב שאפשר, ולכן אני אומר שהקבוצה הזאת צריכה להציג כדורגל טוב ואיכותי ויש לה את כל הכישרון והיכולות לעשות את זה. ואם גם על הדרך נוכל להיות נגיעה מלקחת אליפות או גביע, כמובן שלא נוותר על זה, אנחנו לא מתביישים להגיד את זה”.

מה לגבי החטיבה הצעירה?
“יש לנו את חיים חיו שנמצא במועדון הרבה שנים והוא עושה עבודה נהדרת עם הילדים הצעירים. הוא איש ה’כולבו שלנו’, כל מה שקשור ליסודות ולימוד כל הפרמטרים שקשורים לכדורגל אין טוב מחיים חיו. לכן אנחנו מאושרים שהוא נשאר איתנו והוא זה שאחראי על כל הגילאים האלה.

חיים חיו – הכולבו של בני יהודה בחטיבה הצעירה (אתר בני יהודה ת”א)

השנה החלטנו בחטיבה הצעירה לצמצם את הסגלים, שנה שעברה היו סגלים מאוד גדולים של 32 שחקנים ואך מעבר לכך. למדנו שזה לא עובד טוב וכרגע המהלך הראשון שאני רוצה לעשות זה לצמצם את הסגלים באופן משמעותי, כדי שנוכל לתת מענה לכל ילד ואפשר יהיה להעביר את האימון בצורה יותר מקצועית”.

קרא עוד
Back to top button
Close