חשיבות החימום המתיחות והשחרור, לפני ואחרי אימונים ומשחקים

אייל ציטיאט, שחקן ליגת העל בעבר ומאמן הבנייה הגופנית של מחלקת הנוער של מכבי יפו, בטיפים חשובים שכל שחקן חייב להכיר וליישם

חשיבות החימום המתיחות והשחרור, לפני ואחרי אימונים ומשחקים

במהלך השנים והפעילות שלי במחלקות הנוער בגילאים השונים, נתקלתי הרבה מאוד פעמים במצבים של שחקנים שלא מבינים את חשיבות החימום הארוך והיעיל לפני פעילות של אימון או משחק, ובנוסף, לא מייחסים חשיבות לסוף של אותו אימון או משחק, בכל הקשור למתיחות ושחרור. שחקנים שלא מקפידים על מה שצריך לעשות כדי להכין את הגוף לאימון ולמשחק. שחקנים רבים בשל חוסר ידע והבנה, לא מיחסים מספיק חשיבות לכך שכאשר הגוף קר הוא מועד יותר לפציעות.

אייל ציטיאט, שחקן העבר ומאמן הבנייה הגופנית של מכבי קביליו יפו, עם טיפים לתחילת וסיום האימון או המשחק

לפני אימון או משחק חשוב מאוד לפני שניגשים לכדור להקפיד בחימום על כל חלקי הגוף, כדי לחמם, להניע ולהכין את כל השרירים והמפרקים בגוף לפעילות. שלנו ולא להסתפק במחשבה והחשיבה שהגוף שלנו חם או קר בהתאם למזג האויר שההפך הוא הנכון ומומלץ ככל שמזג האויר יותר קר ופחות נוח שהחימום ושלב ההכנה יהיו יותר ארוכים כדי להכין את הגוף כמו שצריך.

ברגע שהגוף קר והשרירים לא מספיק חמים, זה גורם למתיחות, פציעות, דלקות בשרירים ובמפרקים, וככל שהחימום יהיה יותר איכותי על כל חלקי הגוף, כך נקטין את הסיכוי לפציעות.

לשם כך ממליץ לבצע את הפעולות הבאות בחימום:
ריצה קלה בשילוב חימום תנועתי שכולל בתוכו את כל האלמנטים המוכרים, לדוגמא: סיבובי ידיים, הרמת ברכיים ועוד.
לעבור למתיחות דינמיות וסטטיות כולל תרגילי core
להתחיל לשלב עבודה עם כדור בהובלה ומסירה, כמובן שבהתחלה לאט ובהדרגה לעלות את הקצב – מידי פעם אפשר להמשיך לשלב תנועות של מתיחות סטטיות ודינמיות.

אם במרבית המקרים, ישנה הקפדה לבצע את החימום במסגרת הקבוצתית, לא פעם לאחר משחקים השחקנים מתפזרים ללא הקפדה על מתיחות וריצת שחרור קטנה וקלילה כדי להוריד דופק, להרגיע את הגוף והשרירים ולהמשיך את ההכנה לאימון או המשחק הבא.

שחקנים רבים מוותרים על מתיחות ושחרור עם תום המשחקים – חשוב ביותר להקפיד על כך

כמובן שחשוב לשלב גם טיפולים עיסויים ולשים קרח במידת הצורך על השרירים כדי לעזור לגוף להירגע ולהתאושש אחרי אימון או משחק.

דבר נוסף שחשוב מאוד להקפיד עליו, במיוחד בתקופת החורף שיותר קר ויורד גשם – להחליף לבגדים יבשים, ללבוש ארוך ולשמור על חום הגוף.

הגוף הוא הכלי שלכם להצלחה – שמרו עליו

קרא עוד
Back to top button
Close