“יש לנו אמונה מלאה במה שאנחנו עושים”

רפי יצחקי, מנהלה המקצועי של אור יהודה ומאמן קבוצת הנוער העונה, מספר על התהליך והמטרות של קבוצת הנוער בשנה שנתיים הקרובות. האם הוא בעד סיבוב יחיד ופלייאוף או הקפאת העולות והיורדות. על איזה שנתון במחלקה מופנה אור הזרקורים העונה. מי לדעתו תתמודדנה על אליפות ליגה ארצית דרום לנוער. והאם הקורונה עצרה את ההתקדמות המרשימה של המחלקה מאז הגעתו.

רפי יצחקי – יש לנו אמונה מלאה במה שאנחנו עושים (אור יהודה)

לקחת על עצמך העונה במקביל לתפקידך כמנהל המקצועי של המחלקה גם לאמן את קבוצת הנוער. מה קרה?
“השנה באופן חד פעמי התגייסתי לאמן גם את קבוצת הנוער במקביל לניהול המקצועי של כל המחלקה. בנייה של המועדון היא תוכנית ארוכת טווח – לכן, לאחר שגרי סיים בסוף שנה שעברה לאמן את הנוער, החלטתי שהשנה הוא לא ימשיך, למרות שאני מאוד אוהב ומעריך אותו. גרי נתן את כל כולו לנוער, יש לו קרדיט בעליית הליגה של הנוער מדובר באיש מקצוע עם עתיד. היה לי קשה עם זה, אבל לקחתי החלטה מקצועית, בידיעה שהתוכנית העתידית היא שג’וליאן בעונה הבאה ימשיך עם שנתון 2004 לנוער.

ג’וליאן מלאך צפוי להמשיך בעונה הבאה עם שנתון 2004 לנוער (אור יהודה)

לכן, כשנוצר מצב של מרווח של שנה אחת, בפרט שמדובר בשנת קורונה, חשבתי שזה לא נכון ולא הוגן להביא מישהו מבחוץ בשביל עונה אחת, ולקחתי על עצמי את התפקיד. הנוער רק עלו ליגה ואוכל להביא מהניסיון שלי בבניית הקבוצה, כך ששנה הבאה אחזור רק לעמדת המנהל המקצועי”.

אחת המטרות העיקריות ששמת לעצמך כשהגעת לאור יהודה זה להעלות ליגה את קבוצת הנוער. אשתקד עליתם מהמקום השני לליגה הארצית והשנה אחרי שלושה משחקי ליגה, אתם בעמדת זינוק טובה בצמרת הטבלה. השאיפה לעלות ליגה גם העונה?
“המטרה השנה מאחר והליגה קצרה היא להתבסס בליגה, להכיר את עצמנו ואת הליגה תוך כדי תנועה. הקבוצה השתנתה לחלוטין משנה שעברה, שנה שעברה הקבוצה התבססה על שנתון 2001, כמעט ולא היו לנו שחקנים שנה ראשונה בנוער. מנגד השנה הקבוצה חדשה ומאוד צעירה, בעיקרה שחקנים שעלו מנערים א’, בתוספת של כמה שחקנים מבחוץ שנתנו לנו מעטפת טובה. קבוצה בוסרית, אבל קבוצה מאוד רעבה, שאפתנית וחרוצה. הילדים מאוד טובים אנחנו במגמת התקדמות יפה.

המטרה להתבסס בליגה ולבנות תשתית לעונה הבאה (אור יהודה)

עשינו פתיחה יפה של הליגה מבחינת צבירת הנקודות ומבחינת התחושה האישית. אנחנו עדיין לא משחקים מספיק טוב, זו האמת, אבל יש לנו טווח שיפור גדול, יש לנו קבוצה אולי פחות מוכשרת, אבל מאוד חרוצה. קשה לדעת מה אנחנו שווים השנה, זו קבוצה שהמומנטום ייקח אותנו לאן שייקח. אני מאוד מאמין בחבר’ה.

נוער אור יהודה – פתיחה טובה מבחינת קצב צבירת הנקודות (ולדי מוסייב)

אם שנה שעברה כל הזרקורים היו מופנים אל הנוער, השנה הזרקורים הם דווקא על קבוצת נערים א’. יש לנו קבוצה מצוינת שאנחנו שואפים לעלות גם שם ליגה. המטרה העיקרית של הנוער, זה דווקא בעוד שנה ושנתיים, לנסות דרך שנתון 2004 להעפיל לליגה הלאומית, שזו “אם המטרות” נקרא לזה ככה”.

מה לדעתך צריך לעשות עם תום הסגר? האם המבנה של סיבוב יחיד ופלייאוף מניח את הדעת במציאות הקיימת?
“האמת אני חושב שזה הרע במיעוטו, אני לא מכיר אופציה אחרת, אלא אם עושים ליגה ללא עליות וירידות. אני מעדיף לשחק ללא הקפאה של עליות וירידות משתי סיבות. הראשונה, אני מאמין שגם אם יגרם עוול מסוים לאיזו קבוצה, הגרף בסופו של דבר מתיישר. אם אתה רץ מרתון עם המחלקה שלך אז הגרף מתיישר, אם אתה צריך לעלות אתה תעלה בסוף, ואם אתה צריך לרדת אתה תרד בסופו של דבר.

המתכונת של סיבוב יחיד ופלייאוף הכי מתאימה במצב הנוכחי (אור יהודה)

סיבה שנייה, הליגות נעצרו בשלב מאוד מוקדם, כך שיש לכולם זמן להתאושש ולבנות את עצמם, יש זמן לשנות מומנטום. כולם נמצאים באותה נקודת פתיחה.

אני חושב שהשנה לא משנה מה יהיה, הליגה לא תהיה ספורטיבית לחלוטין ויהיו מי שיפגעו מזה ומי שירוויחו מזה. יכול להיות שמי שירוויח מזה זה יהיו דווקא קבוצות ששמרו על יציבות מנטאלית. שמרו את השחקנים ואת המחלקה בדריכות, נתנו להם תמיכה מנטאלית ומעטפת גם בתקופה שהיינו בבתים – אלה המועדונים שבעצם ירוויחו”.

קבוצות שנתנו תמיכה מנטאלית ומעטפת במהלך הסגרים – הם אלה שירוויחו העונה (אור יהודה)

מי לדעתך יהיו הקבוצות שתאבקנה בצמרת ליגה ארצית דרום לנוער העונה?
“התרשמתי מאוד ממכבי שוהם, שיחקנו נגדם בגביע והתרשמתי שמדובר בקבוצה מאוד יציבה, מאוד מאוזנת ומאוד התקפית. שאר הקבוצות אני פחות מכיר, אבל אני חושב שבנוער הדברים משתנים, יש גיוסים ויש שחקנים שעולים לבוגרים, זה הרבה עניין של מומנטום. מי שתשמור על יציבות מבחינת הכדורגל, ההתנהלות שלה ומי שתשמור על סגל ארוך היא זו שתהיה למעלה”.

כמנהל המקצועי של המחלקה, אי אפשר שלא לשאול איך הקורונה השפיעה על מחלקת הנוער של אור יהודה?
“למרות שהקורונה בלמה הרבה מועדונים, אנחנו מרגישים שהקורונה לא בלמה אותנו, אנחנו מתקדמים מאוד, התדמית שלנו כלפי חוץ מאוד טובה. לפני שנה וחצי כשהתחלתי היו לנו 7 שחקנים בכל המחלקה מחוץ לעיר וכיום יש לנו קרוב ל-100 שחקנים מחוץ לעיר. כלומר התדמית של המועדון השתפרה מאוד, הסגלים שלנו מלאים, פתחנו כבר שתי קבוצות דאבל (שתי קבוצות באותו שנתון ש.צ) ואנחנו רוצים להמשיך במגמת ההתקדמות.

מחכים לחזור למסלול השגרה – כדי להעלות הילוך בדהירה קדימה של המחלקה (אור יהודה)

אנחנו מאמינים בעצמנו ויש לנו אמונה מלאה במה שאנחנו עושים, המשכיות היא מילת המפתח. רוב המאמנים משנה שעברה ממשיכים, ועתידים להמשיך. יש לנו תוכנית עבודה לא רק לשנה הקרובה אלא גם לשנים הבאות. אנחנו רק רוצים ומקווים שנחזור למסלול שגרה, שבאמת נוכל לשלב הילוך יותר גבוה ולהמשיך את הדהירה שלנו, אנחנו מרגישים טוב עם עצמנו”.

קרא עוד
Back to top button
Close