מכבי יפו פותחת עונה ברגל ימין

עופר ראובן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי 'קביליו' יפו ומאמן קבוצת הנוער, בכתבה על המחלקה ועל קבוצת הנוער שפותחת הסופ"ש את העונה.

 עופר ראובן ועוזר מאמן קבוצת הנוער ארז כרמלי – מכבי יפו פותחת עונה ברגל ימין (מאיה לוי)

מחלקת הנוער של מכבי יפו פתחה את העונה ברגל ימין. קבוצת נערים ב’ מהליגה השנייה (ארצית דרום) ממוקמת אחרי המחזור השני במקום השלישי עם מלוא הנקודות. קבוצת נערים א’ מהליגה השנייה (ארצית דרום) אף היא עם מאזן מושלם אחרי שני מחזורים וממוקמת במקום הראשון.

קבוצת הנוער שאותה מאמן עופר ראובן, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי יפו, פתחה את עונת המשחקים עם ניצחון משכנע – 1:5 – במשחק הגביע מול בית”ר ר”ג. הכובשים במשחק היו נועם חלפון וצמד של גיא אמסלם וסתיו טוריאל.

יורם אברהם מאמנה של קבוצת נערים א’ שפתחה את העונה עם מאזן מושלם ובמקום הראשון (אתר ג’וניורליג)

במוצאי שבת תצא קבוצתו של עופר ראובן למשחק חוץ קשה ביותר מול הפועל קטמון. אותה קטמון שבשנה שעברה סיימה במקום השני, מרחק נקודה אחת ממכבי יפו. מקום שהוביל את קטמון למשחק הפלייאוף על כרטיס העלייה הנוסף לליגת העל, בוא זכתה בסופו של דבר הפועל חדרה.

שאלנו את עופר ראובן מספר שאלות בנוגע למחלקת הנוער של מכבי יפו בכלל וקבוצת הנוער שאותה הוא מאמן בפרט

אתה בטח מרוצה עד כה מפתיחת העונה של קבוצות החטיבה הבוגרת?
“כן בוודאי, בקבוצות הנערים התחלנו את הליגה עם מלוא הנקודות, אבל החשוב מבחינתי זה שיש תהליך טוב שקורה ביפו, תהליך שלא נמדד רק במימד הניצחון. מחלקת הנוער של מכבי יפו מתקדמת ומשתדרגת באיכות הפעילות ובאיכות השחקנים. אנחנו נמצאים בסביבה לא פשוטה, יש סביבנו את כל המועדונים הבכירים של כדורגל כמו מכבי, הפועל, בני יהודה ועוד ואנחנו בתוך כל הסביבה הזאת מתקדמים, ואם בדרך גם יש תוצאות זה מעולה אבל זה לא המדד היחיד”.

עופר ראובן – המחלקת הנוער של מכבי יפו מתקדמת ומשתפרת משנה לשנה (מאיה לוי)

מה המטרות שהצבתם בפניכם העונה לקבוצות החטיבה הבוגרת?
“אני חושב שאנחנו נמצאים במקום טוב ומכובד מאוד לפוטנציאל וגודל המחלקה שלנו בליגה. אנחנו נמצאים בליגה השנייה גם עם נערים ב’ גם עם נערים א’ וגם עם קבוצת הנוער, זה מכובד מאוד. כמובן שתמיד נרצה למשוך כמה שיותר לצמרת ושיהיה עניין. אבל בגדול המיקום שלנו מאוד מכובד וטוב וצריכים לשמור עליו”.

ראובן הוסיף ואמר: “במקביל, נרצה להמשיך לפתח ולקדם שחקנים. בשנה שעברה הייתי מאוד גאה לראות מספר חבר’ה מהנוער משתלבים בצורה מצוינת בקבוצה הבוגרת. יש את מייקל צקלה שכבר נמכר למכבי ת”א, גלעד עוזיאל שהיה מלך השערים של הקבוצה, הקשר המוכשר דניאל ספיר ואמיר שניידרמן. מבחינתי, לפתח שחקן זאת עבודה נכונה, זה מאמן נכון, זאת מערכת נכונה ולא בהכרח הליגה שבה הילדים משחקים”.

מה בנוגע לחטיבה הצעירה של מכבי יפו?
“בשל מצוקה של מתקנים אין לנו קבוצות שמיניות, המחלקה שלנו מתחילה מקבוצות ה-11. אך השנה נעשה מהלך ופתחנו בית ספר לכדורגל, שייתן בסיס מהגילאים הצעירים יותר, למשוך כלפי הקבוצות הבוגרות.  הקטן למשוך למעלה. בשנתיים האחרונות במחלקה הצעירה היינו בליגת מרכז האיכותית והקשה, עמדנו בליגות האלה מאוד בכבוד. בסך הכול גם החטיבה הצעירה עובדת יפה באמצעים שלה”.

קבוצת הנוער של מכבי יפו – עונת חילופי משמרות, אבל מביטים קדימה ולמעלה (עמית כלימי)

קבוצת הנוער פותחת את העונה במשחק חוץ מאוד קשה מול קטמון. מה יחסי הכוחות במשחק? האם אתה מאמין שאתם יכולים לחזור עם ניצחון?
“אנחנו ספורטאים ועברנו מספיק בכדורגל בכדי שנדע שבכול משחק ובכל מקום אפשר לנצח, כמו שבבוגרים ניצחתי עם יפו את קרית שמונה שבאותה עונה לקחו אליפות. בגדול קטמון קבוצה מעולה, יש שם מערכת מאוד טובה ולא סתם הם מתקדמים גם בבוגרים וגם במחלקת הנוער. לקטמון יש יתרון גם במשחק הביתי וגם בחומר של השחקנים, אצלנו העונה יש חילופי משמרות לאחר שמספר שחקנים משמעותיים סיימו גיל נוער. אנחנו מגיעים למשחק קצת כאנדרדוג, אבל אני מקווה שנחזור עם תוצאה טובה”

מי לדעתך תתמודדנה על העלייה?
“כפי שזה מסתמן, קטמון ירוצו חזק בצמרת, הפועל ראשון והפועל אשקלון שירדו מליגת העל בטח תרצנה לחזור לשם, הפועל פ”ת צריך לראות איך כל מה שקרה בקיץ ישפיע על הנוער ומכבי הרצליה. זאת החמישייה היותר בולטת, אבל אני בטוח שגם מכבי יפו תהיה שם בסביבה, בעבודה טובה ולאורח זמן, ימצא את עצמו במקום הנכון”.

קרא עוד
Back to top button
Close