“מכבי נתניה הפכה למגנט”

זאביק זלצר מנהלה המקצועי של מחלקת הנוער של מכבי נתניה, מסכם את העונה של המחלקה אשר סיפקה חמישה שחקנים לקבוצה הבוגרת, זכתה בגביע המדינה עם נערים ג' (שנתון 2004), חצי גמר ומקום רביעי בליגת העל עם נערים א' (שנתון 2002) והפסד בגמר הגביע של קבוצת הנוער. זלצר מספר על שיתוף הפעולה החדש עם הפועל הרצליה, על המעטפת שהם מספקים לשחקנים, על התוכניות לעונה הבאה ועוד.

זאביק זלצר מנהלה המקצועי של מכבי נתניה – נתניה הפכה למגנט (אתר ג’וניורליג)

זאביק, רשמתם הצלחות נהדרות העונה בגביע
“נכון שתארים זה דבר חשוב ומתוק, אך המטרה העיקרית של המחלקה היא חינוך הדור הצעיר לאהבת האדם והמשחק, ויצור שחקנים לקבוצה הבוגרת. לראיה, עם הקבוצה הבוגרת שהתחילה להתאמן השבוע, ישנם חמישה שחקני נוער שהחלו את האימונים, חלקם שחקנים שסיימו גיל נוער וחלקם שחקנים שעדיין ישחקו במקביל גם בקבוצת הנוער.

החמישה כוללים את – החלוץ סהר ברמי, הקשר וקפטן הקבוצה עמרי גאנדלמן וכארם ג’אבר מגן הנבחרת האולימפית – אשר אמורים לשחק כחריגים בקבוצת הנוער ולהיות חלק מקבוצת הבוגרים. החלוץ רוי קורין והבלם מתן לוי שעלו העונה מנערים א’ לנוער.

שנתון 2004 מחזיקת הגביע – תארים זה חשוב ומתוק, אך מטרת העל ייצור שחקנים לבוגרים (אתר ג’וניורליג)

קבוצת הנוער שרשמה הצלחה גדולה בגביע, התקשתה יותר בליגה. איך הייתה מסכם את העונה של קבוצת הנוער?
“לגבי הנוער היו לנו קצת בעיות בשנה שעברה, לאחר ששני מאמנים – אלדד שביט ורונן גבאי –  עזבו מרצונם, האחד לאחר שקיבל הצעה טובה מליגה לאומית והשני מסיבותיו. אבל יוסי טויל שאימן את נערים א’ לקח את המשימה על כתפיו ועשה עבודה טובה, גם במאבק ההישארות בליגה וכמובן בגביע.

לרוע המזל, דווקא בגמר הגביע שני השחקנים אולי הכי חשובים שלנו, כארם ג’אבר וסהר ברמי לא יכלו לשחק, לאחר שהורחקו במשחק הליגה הגורלי מול מכבי חיפה, הם היו מאוד חסרים לנו.

יוסי טויל – עשה עבודה נהדרת עם הנוער ועם נערים א’ (Soccerstars.co.il סוקרסטארס)

אבל שוב, אני חושב שעצם העובדה שקבוצת הנוער הצליחה לייצר מספר שחקנים לקבוצה הבוגרת. וחלק מהשחקנים נבחנים היום במספר קבוצות בוגרים בליגה הלאומית, כמו איאד חאג’ וראם ג’והג’אה. אני חושב שמהבחינה הזאת העונה האחרונה בהחלט לא הייתה אכזבה. הבעיה לא הייתה תלויה בשחקנים אלא בכך שנאלצנו להחליף מספר מאמנים, אבל הסוף היה סוף טוב שנתן תקווה, משום שראינו שיש לנו שחקנים מוכשרים”.

המעבר מהנוער לבוגרים הוא שלב מאוד מכריע בקריירה של שחקן כדורגל
“מאוד קשה להשתלב היום ישר בבוגרים. על כן אנחנו מתחילים העונה שיתוף פעולה עם הפועל הרצליה מליגה א’, על מנת שנוכל להכשיר שחקנים שמסיימים גיל נוער ולא עלו לקבוצה הבוגרת אצלנו. בוגרי המחלקה יוכלו לשחק בהרצליה שנה שנתיים תחת פיקוח והשגחה שלנו, אחרי תקופת התחשלות שם אם הם יהיו טובים הם יוכלו לחזור ולשחק אצלנו. כמו כן, אם בהרצליה יהיו שחקנים מצטיינים אז יהיה להם אופק אצלנו בנתניה. משהו כמו שמכבי ת”א עושה עם בית”ר ת”א או מכבי חיפה עם נצרת עילית.

מה המעטפת שאתם נותנים לשחקנים במחלקה שלכם?
“באופן כללי אנחנו משתדלים לתת לשחקנים מעטפת גדולה והכי מקצועית. לחטיבה הבוגרת שכוללת את קבוצת הנוער ונערים א’-ב’ אשר משחקות בליגת העל, לכל קבוצה יש מעטפת של שמונה אנשי צוות הכוללים –  מאמן, עוזר מאמן, מאמן שוערים, מאמן כושר, תזונאי, פיזיותרפיסט, מאמן מנטלי ומנהל קבוצה.

מנערים ג’ ומטה הליגות אזוריות, בחטיבה הצעירה אנחנו נותנים מעטפת של מאמן ועוזר מאמן, מאמן שוערים, מאמן אתלטיקה, מאמן קואורדינציה, מאמן מנטלי ופיזיותרפיסט, נערים ג’ מקבלים גם תזונאי. אנחנו משתדלים לתת לילדים את כל המעטפת שאפשר כדי לשפר אותם ולהפוך אותם לטובים יותר.

כמובן שהשחקנים במחלקה מקבלים אימוני העשרה מיוחדים על פי התפקוד שלהם במגרש.
מצד אחד, אנחנו אולי לא משלמים כסף לשחקנים כמו שנעשה במועדונים אחרים, אבל מנגד, אנחנו נותנים להם את כל המעטפת על מנת לגרום להם להיות שחקנים ואנשים טובים יותר.

בנתניה שואפים לתת את המעטפת הטובה והמקצועית ביותר (אתר ג’וניורליג)

יש לנו גם פנימייה בשיתוף פעולה עם אורט יד ליבוביץ’, כשהיועץ החינוכי שם הוא העוזר שלי סשה פלדמן – בפנימייה ישנם 24 שחקנים מגיל 14 ועד 18, אשר לומדים וחיים בתנאי פנימייה, ישנם שחקנים מהצפון אם זה מנהריה או קריית שמונה, או מהדרום מבאר שבע ואשקלון. אורט יד ליבוביץ’ זכו בשנה שעברה באליפות המדינה לבתי ספר תיכוניים, כאשר השחקנים שלנו היוו את החלק העיקרי בנבחרת.

ההצלחות של החטיבה הבוגרת אם זה בליגה או בגביע, זה משהו שעוזר לכם לחזק את המחלקה? יותר ילדים רוצים להצטרף למחלקה?
“זה נכון שהכול עוזר לנו, גם ההצלחה של הקבוצה הבוגרת וגם התנאים שאנחנו מספקים לשחקנים במחלקת הנוער. מכבי נתניה הפכה למגנט – הרבה ילדים רוצים לעבור אלינו אך אנחנו לא יכולים לקבל את כולם. אולם בשל מצוקה של מתקנים בנתניה, אנחנו נאלצים להשיב ריקם הרבה שחקנים וילדים שרוצים לבוא ואין לנו מקום, אני מקווה שבעתיד יצליחו להקים את מה שאנחנו רוצים ואז נוכל להגדיל בהתאם את מחלקת הנוער.

אייל סגל הבעלים של מכבי נתניה – מאוד מחובר למחלקת הנוער (אתר ג’וניורליג)

אייל סגל הבעלים של המועדון לא נסחף, הוא מוכן לשלם כספים ולתת את כל התנאים לשחקנים כדי שיהיו שחקנים טובים יותר. לדעתי זה יותר חשוב מלהרוויח עוד 1000-1500 ש”ח בחודש, ככה אנחנו נוהגים ומשתדלים שלא לסטות מהדרך הזאת.

איך אתם מתמודדים עם מצוקת המתקנים?
“זאת אכן הבעיה העיקרית שאנחנו מתמודדים איתה. אנחנו נאלצים להתארגן על מתקנים בוינגייט שזה לא קל וכולל נסיעות ועלויות, אבל אין ברירה בפרט כשיש כל כך הרבה קבוצות ושחקנים. הנוער משחקים באצטדיון של הבוגרים ויש את מגרש שפירא העירוני שם הקבוצות הצעירות מתאמנות ומשחקות.

הבעלים שלנו עושה מאמץ גדול למצוא פתרון לבעיה, מזל הגדול של מכבי נתניה זה שהבעלים הוא גם אוהד הקבוצה, זה לא מישהו שבא לעשות סיבוב על המועדון. הוא גדל כאוהד של הקבוצה ומתוך כך הוא מאוד מחובר למחלקת הנוער”.

זאביק זלצר – שיתוף הפועלה עם הפועל הרצליה יעזור לשחקני הנוער להשתלב בבוגרים (אתר ג’וניורליג) 

מה ההערכות לקראת העונה הבאה?
“צירפנו שני מאמנים לצוות שלנו, את גילי לבנדה שאימן את הבוגרים של ראשון לציון, היה עוזר מאמן של קרית שמונה ובית”ר ירושלים ועבד במחלקת הנוער של מכבי חיפה, אשר יאמן את קבוצת הנוער.
ואת נתי עזריה, שחקן עבר של מכבי נתניה ששיחק במועדון ויאמן את נערים ב’ (שנתון 2004) ויוסי טוויל חוזר לאמן את נערים א’ (שנתון 2003) – יש לנו צוות מקצועי מצוין ומאוד מנוסה.

לקבוצת הנוער מצטרפים שחקני שנתון 2002 שהוא שנתון מצוין, יש שם כבר שני שחקנים שמתאמנים עם הבוגרים שזה מדבר בעד עצמו ועוד מספר שחקנים מאוד מוכשרים שיצטרפו לקבוצת הנוער. לעיתים חילופי משמרות זה משהו שלוקח זמן, אבל אני מניח שצריכה להיות לנו קבוצה טובה.

נתי עזריה – שחקן העבר של המועדון חזר לאמן את נערים ב’ שנתון 2004 (אתר ג’וניורליג)

שלושת קבוצות החטיבה הבוגרת יצאו ביחד למחנה אימונים בבית הנבחרות של ההתאחדות הבולגרית בסופיה, היינו שם גם בשנה שעברה. העובדה ששלושת הקבוצות נמצאות ביחד זה מאפשר לנו להשתמש בכל הצוותות שלנו כשאחד עוזר לשני, זה חשוב שכול מאמן יכיר את השחקנים שנמצאים בשנתון שמתחתיו. לגבי שאר הקבוצות, נערים ג’ יצאו כנראה לטורניר באוקראינה וקבוצות הילדים יעשו מחנות אימונים בארץ.

בנוסף, חשוב לי שיהיה חיבור בין האוהדים של מכבי נתניה למחלקת הנוער. אם נצליח לייצר את החיבור הזה, אני חושב שזה יהפוך את מכבי נתניה למועדון עוד יותר גדול, יש למכבי נתניה הרבה אוהדים”.

לנתניה יש קהל רב – חשוב להגביר את הקשר של האוהדים על מחלקת הנוער (אתר ג’וניורליג)

חלק מהצלחה של מחלקת נוער זה לספק שחקנים לנבחרות, מי השחקנים אצלכם שנמצאים בנבחרות?
” יש לנו את כארם ג’אבר, סהר ברמי ועומרי גנדלמן שסיימו עם נבחרת הנוער ועוברים לנבחרת הצעירה. ובנבחרת נוער ב’ יש לנו את מתן לוי, רועי קורין ואת רותם קלר. בנבחרת הנערים יש לנו את החלוץ עומר סולימני“.

אפרופו נבחרת, כמי שליווה את טורניר U21 מה לדעתך חסר אצלנו כדי שנוכל להגיע לרמות האלה?
“אני חושב שגם נבחרות הנערים, הנוער והצעירה שלנו בסך הכול עושות עבודה טובה. זה קשה מאוד כשאתה מגיע מה level  השלישי ויש רק 11 נבחרות בנוסף למארחת שמשתתפות בטורניר, קשה להתברג שם.

שלבי הבתים המוקדמים מאוד קשים, אתה תמיד מגריל שתי נבחרות שמדורגות טוב ממך, בטורניר הבא אנחנו פוגשים את ספרד בבית שלנו. כאשר אחת עולה והשנייה הולכת למבחנים זה מאוד קשה. זה תלוי לפעמים בהגרלה ובאיזה קבוצה מהרמה השנייה אנחנו מקבלים בבית, יש נבחרות שאנחנו לא פחות טובים מהן.

ראינו את האליפות הזאת שהיא ברמה גבוהה מאוד. יש במקביל את אליפות אפריקה והקופה אמריקה ועל פי כל הדעות U21 הייתה ברמת כדורגל גבוהה יותר. אני חושב שלא חסר לנו כלום יש לנו את התנאים והכישרון צריך מעט מזל בהגרלה”.

קרא עוד
Back to top button
Close