מסתכל רק על הפריצה למעלה- דרכו של עידו אטלן

ילדים א': עבור כל שחקן כדורגל ההרגשה של לחמם את הספסל בקביעות יכולה לתסכל ולהביא ללחץ. בהתחלה, עידו אטלן אכן היה שחקן ספסל, אך במקום לקחת את זה קשה, הוא לקח את זה לעצמו, התאמן כל יום אימונים ברמת אינטנסיביות גבוהה, מה שעזר לו להצליח ולהגיע לרמות הגבוהות. עם טיפים מאחיו הגדולים ותשוקה נועזת להצלחה, עידו אטלן בהחלט עשוי להיות הדבר הגדול הבא שמתפתח בבית"ר טוברוק

עידו אטלן – מסתכל רק על הפריצה למעלה (יח”צ)

אין זה סוד שבית”ר טוברוק ידועה כמחלקת נוער משובחת שמצמיחה שחקנים מעולים שמגיעים רחוק, ואתם יכולים לראות את התוצאות. אחד השחקנים שחולמים להגיע רחוק הוא עידו אטלן, שרק יתחיל את העונה בשבת הקרובה בגביע המדינה שנתון ילדים א’. אך הוא תמיד רואה את ההצלחות, התשוקה, והעבודות הקשות בדרך להצלחה כערך מוסף ועליון.

אטלן התחיל את דרכו כשחקן רוטציה, עד שהחליט לפתח “גישה מנצחת”- שורה של אימונים אינטנסיביים, בין אם לבד או עם הקבוצה, ולאחר הרבה עבודה קשה, הוא נהיה לאחד מהשחקנים המובילים של טוברוק, ואף היה האיש מאחורי הקאמבק הסנסציוני בניצחון 2-5 על קריית גת בחצי גמר גביע המדינה אשתקד. 

כעת, כשהוא מתחיל את עונתו החמישית כשחקן בית במועדון, לאחר שמרבית הסגל הוחלף, עידו אטלן נשאר כדי להמשיך בעלייה הנהדרת שלו, שמי יודע, אולי תקנה לו בעתיד זימון לאקדמיה.

רוצה להמשיך את ההתפתחות בבית”ר טוברוק (יח”צ)

עידו, מהסקירה שעשיתי עליך, אתה קשר 50/50, והדרך שלך להצלחה הייתה מלאה בקשיים, כאשר בשנים הראשונות ישבת על הספסל. איך הצלחת להתמודד עם הסיטואציה הזו, ומה הייתה נקודת המפנה שהביאה אותך לחולצת ההרכב?
“לפני שהתחלתי לשחק כדורגל, צפיתי באחים שלי משחקים, מצליחים ומגיעים רחוק, אז גם אני רציתי לנסות. נתתי יותר אמון בעצמי, אמרתי שאני מסוגל, לא הפסקתי להאמין, וגם כשחזרתי הביתה ממשחקים מאוכזב בעקבות מחסור בדקות משחק, לא הרמתי ידיים, הגעתי לאימונים בכוחות מחודשים ועבדתי ברמת אינטנסיביות משודרגת מאימון אחד לאימון שני על מנת שאצליח להשתפר”.

רק בעונה החולפת, 2020/21, ביצעתם את המעבר מתשיעיות ל-11 נגד 11. איך הצלחת להתמודד עם השינוי וכיצד כל ההפסקות שהיו במהלך העונה השפיעו על המעבר?
“ההפסקות לא השפיעו עליי לרעה, אלא להפך, הן עזרו לי וגרמו לי לחזור חזק יותר. ניצלתי כל פגרה, חזרתי ל-11 מיד אחרי הסגר הראשון והייתי בכושר מצויין ומשופר, כל פעם שיש פגרה מכדורגל אני רוצה לעבוד כמה שיותר בין אם זה על כושר, דיוק או בעיטות לשער”

הבנתי בסקירה שאתה שחקן שמראה תעוזה ותשוקה כשאתה עם הכדור, נלחם על כל נגיעה כדי לפתח פעולות טובות, איך הפעולות האלה משדרגות אותך כשחקן במגרש?
“בתור שחקן כדורגל אחד הדברים בעלי החשיבות הגבוהה ביותר להצלחה שלך, זו העובדה שאתה חייב שיהיה לך ביטחון, דבר שהוא חובה עבור שחקן כדי שיוכל לנצח משחקים. כל פעם שהביטחון שלי גובר אני משפר יותר את החדות, בין אם מדובר במעורבות בשערים, בניית התקפות או מסירות מדויקות. כך שידעתי לנצל היטב את הפסקת הפעילות בצורה טובה”

חובה לשחק עם ביטחון כדי לנצח משחקים (יח”צ)

העונה החולפת הייתה עונת הפריצה שלך, עונה בה שיחקת ברובה הגדול, רק בהרכב- לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים, כולל רגע שיא אחד גדול- חצי גמר גביע המדינה מול קריית גת. תאר לנו מה היה במשחק הזה, ולמה אתה מגדיר את זה כרגע הפריצה שלך?
“חצי הגמר זה בהחלט רגע שקשה לתאר מרוב האושר וההתרגשות. קריית גת הובילה 0:2 עד הדקה ה-50, אז כבשתי שער מצמק בפנדל. בהתקפה האחרונה בתום הזמן החוקי, כבשתי עם הרגל החלשה שער שוויון דרמטי שהוליך להארכה, מהלך מדהים של קבוצה מלוכדת ומאוחדת. בהארכה תרמתי עוד 2 בישולים בדרך לקאמבק מדהים. כל חברי לקבוצה שמחו בשבילי, קיבלתי מלא הודעות תמיכה מהמשפחה ומהחברים, האדרנלין היה מטורף”.

מסתבר שבתוך כל ההצלחה הזו, יש גם את החלק המשפחתי. מרבית האחים שלך מגיעים מעולם הכדורגל, הם לא הפסיקו לתת לך עצות לפני המשחק, האם גם זה עזר לך להגיע מפוקס?
“לפני המשחק דיברתי עם אחים שלי, יש לי שישה אחים במשפחה, רובם עם עבר בכדורגל. אחי הגדול נתן לי טיפים ואמר לי שאין סיכוי שלא אהיה טוב במעמד חצי גמר, ואני חייב לתת את כל כולי, לקחתי זאת לתשומת ליבי, והתכל’ס הגיע כאמור על המגרש עם הקאמבק המרגש.”

מה המטרות שאתה מציב לעצמך בעונה הקרובה?
“הקבוצה מעט נחלשה באופן יחסי לעומת השנה שעברה, אבל אני מאוד מאמין במאמן שלנו, רמת האימונים איכותית, מאמן מהרמות הגבוהות בארץ. הצטרפו שחקנים טובים שיהוו תחליף לאלו שעזבו, אנחנו מאוד רוצים להגיע בשנית לגמר גביע המדינה, ואנחנו רוצים לשחק כדורגל שמח, לכבוש כמה שיותר שערים. ולא רחוק היום, אני מאוד מקווה, שבו אבחן באקדמייה לנבחרות ישראל. רק עבודה והשקעה תשתלם בתוצאות, ואני מאמין שאצליח להגשים את המטרה”.

קרא עוד
Back to top button
Close