מעדיף לעבוד ולא לדבר

עומר בוקסנבאום מתחיל את שנתו החמישית כמנהל המקצועי במועדון האדום. מסתבר שהמשכיות וסימון מטרות מובילים להישגים והצלחות. תובנות של מנהל מקצועי מצליח אחרי ארבע שנים מלאות בתפקיד ואחרי שייצר הרבה שחקנים ומאמנים שחייבים לו את הצלחתם.

עומר בוקסנבאום – מעדיף לעבוד ולא לדבר (אתר ג’וניורליג)

מועדון הפועל ת”א יכול לחרוט על דיגלו את המילה קידום. מהיום אימרו “הפועל קידום תל אביב”. מדובר בקידום של שחקנים לקבוצות בשנתונים שמעל, קידום של שחקניי נוער לקבוצה הבוגרת, וקידום של מאמנים  לרמה אחת מעל.

עומר בוקסנבאום פיצח את השיטה איך להיות גם חבר וגם בוס של המאמנים באותה נשימה, מה שגורם לכל איש צוות במועדון להרגיש שייך, לרצות לתרום וגם אם איש הצוות החליט לפרוש הוא מעריך ומוקיר את עומר ואת ההנהלה ועוזב את המועדון כשהדלת לחזור ביום מן הימים נשארת פתוחה.

כך מצא עצמו אורי אוזן מאמן הנוער עוזב את המועדון לאחר 3 שנים בתפקיד כשהוא החליט להמשיך לאתגר הבא בקריירת הפרשנות, והאפשרות לחזור ביום מן הימים למועדון כמאמן בוגרים עומדת אל מול עיניו.

אסף גרנשטיין מאמן ילדים א’ מחזיקת הגביע בשנה האחרונה ומנהל החטיבה הצעירה ב- 4 השנים האחרונות, החליט לעזוב את המועדון לטובת הניהול המקצועי בהפועל פ”ת. וגם ממנו אפשר לשמוע רק מילים טובות על הניהול בהפועל ת”א שבוקסנבוים עומד בראשו.

אסף גרנשטיין – הניף גביע עם 2007 בדרך לניהול המקצועי של הפועל פ”ת (יח”צ)

גם המאמן אורון אליהו מסכם 3 שנים בהפועל ת״א מתוכן שנתיים עם שנתון 2007 כשגם לו יש רק מילים טובות על הנהלת האדומים, וגם הוא החליט לעזוב מסיבה מקצועית נטו. הוא קיבל על עצמו אתגר חדש- אימון שנתון 2007 בנס ציונה וניהול החטיבה הצעירה.

אורי, אסף ואורון – שלושתם לקחו על עצמם אתגר מקצועי ושלושתם מודים לאדומים ולא שוללים חזרה למועדון בבוא היום.

במסגרת השינויים שנעשו השנה במועדון האדום- מיכאל זנדברג שזכה העונה באליפות והגיע לגמר הגביע עם נערים א’ קיבל על עצמו את אתגר הנוער, עומר דמארי שרק בחודש שעבר פרש ממשחק פעיל יאמן את נערים א’ במועדון, ושימי אברהם שהגיע מראשל”צ שם אימן את שנתון 2004 יאמן את נערים ב’. קובי ברו שהיה מאמן נערים ג’ צפון בעונה החולפת יחליף את אסף גרנשטיין וינהל את החטיבה הצעירה.

עומר בוקסה שמוביל את המועדון להישגים והצלחות, משתף אותנו בסיכום העונה החולפת ובהכנות לעונה הקרובה.

מאמני החטיבה ההישגית – מיכאל זנדברג, עומר דמארי ושימי אברהם (מדיה הפועל ת”א)

עומר, אתה מתחיל שנה חמישית כמנהל מקצועי במועדון. זה כבר לא מיקרי שקבוצת הנוער, קבוצות החטיבה הבוגרת וגם הצעירה תופסות מקומות מכובדים ושבת אחרי שבת האדום משתלט במגרשים. אתה מרוצה מהתוצאות? איך עושים את המעבר המהיר משחקן ומאמן למנהל מקצועי שנמצא היום בטופ חמש של המנהלים המקצועיים בארץ?
“אני גאה להתחיל עונה חמישית במועדון כמו הפועל ת”א. לגבי התוצאות הן לא מדברות אלי בחטיבה הצעירה. לגבי החטיבה הבוגרת אני שמח שיש לנו קבוצות חזקות כי המטרה המרכזית היא לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת.

המעבר לא פשוט אבל הזמן עושה את שלו, מבינים ומתרגלים לפרק ב׳. אני לא יודע מי החמישה מנהלים שאת מדברת עליהם. אני בכל מקרה שמח להשפיע לטובה על המחלקה שלי ביחד עם הצוות המדהים שיש לנו”.

בשיחה הקודמת בינינו אמרת שבשביל לפתח דור שחקנים לקבוצה הראשונה צריך שמנהל מקצועי יהיה בתפקידו 5-6 שנים. אתה מתקרב לשם מבחינת זמנים. אתה מרוצה מכמות השחקנים שאתם מייצרים לקבוצה הבוגרת במשמרת שלך?
“נכון. צריך לפחות להיות 4-5 שנים במחלקת נוער כדי לייצר מחלקה איכותית וטובה, בשביל שתהיה עלייה של שחקנים לקבוצה הבוגרת. בשנים האחרונות הרבה שחקנים עלו לקבוצה הבוגרת וזה הרבה בזכות הצוות שיש במחלקת נוער. שחקני 2003 שכבר שיחקו השנה בבוגרים- שי אליאס, רז שלמה, שי אייזן, אושר דוידה, דורון ליידנר. עומר סניור ואל ים קנצפולסקי“.

ארי כהן ואל ים קנצלפונסקי – שחקנים פוטנציאל בוגרים (מדיה הפועל ת”א)

נראה כי המגמה של שילוב שחקני עבר במועדון צוברת תאוצה. (הגדלתם לעשות כשעומר דמארי מונה למאמן נערים א’ בחודש יוני האחרון בדיוק ביום בו הודיע על פרישה רישמית מכדורגל). מה האני מאמין שלך לגביי שילוב שחקניי עבר בתפקידי אימון?
“לרוב, לשחקני עבר יש יתרון על מאמנים בלי ניסיון של משחק. כל הקריירה שלהם הם היו בלימודים וצברו ידע גדול. אני שמח לצרף שחקני עבר שיכולים לעבוד עם בני נוער”.

עומר בוקסנבאום – לשחקני עבר יש יתרון על מאמנים ללא ניסיון משחק (אתר ג’וניורליג)

זכיתם העונה בפרס מגן הכבוד מטעם נשיא המדינה בנושא דו קיום ושוויון. זהו נידבך נוסף שקורה במשמרת שלך. במה מדובר?
“מגן הכבוד הוא פרס חשוב מאוד עבורי. מועדון הכדורגל הפועל ת”א זה הרבה מעבר לכדורגל. אנחנו מאמינים בדו קיום, בחינוך, בלהיות אדם טוב לפני  שחקן טוב. זה הדבר החשוב בעבודה עם בני נוער. אנחנו מעצבים להם את האישיות והאופי וזה במקום הראשון אצלי”.

בשנתיים האחרונות עושה רושם שגם קבוצות הצפון של המועדון התחזקו. מה הסוד שלכם?
“הצפון והדרום זה הפועל ת”א. אין משהו שאנחנו עושים בדרום ולא בצפון. גם בצפון יש שינוי לטובה כמו בדרום בגלל האנשים שמנהלים את החטיבה. צחי כץ המנהל של הפועל צפון עושה עבודה נהדרת ויש לו חלק גדול בהצלחה בכל מחלקת הנוער. גם אסף גרנשטיין שעזב להפועל פ”ת שותף מלא לשיפורה של המחלקה בשנים שלנו כאן”.

חמישה שחקני שנתון 2007 ועוד חמישה שחקני שנתון 2008 מהפועל ת״א התקבלו לאקדמיה במבואות ים. כיצד יתנהלו האימונים בכל אחד מהשנתונים כשחמישה שחקנים לא יתאמנו עם הקבוצה ויגיעו רק בשבתות על מנת לשחק? ישנם מועדונים שלא משתפים פעולה ולא שולחים שחקנים.  מהי עמדתך בנושא?
“צריך לזכור שהם הולכים לאקדמיה של ההתאחדות. אלה שנתונים שהתחרות בשבת פחות חשובה ואנחנו לא בתחרות על תוצאות. אנחנו צריכים לדאוג לכדורגל הישראלי ולהפוך אותו לטוב יותר. אני שמח לשתף פעולה עם ההתאחדות״.

אביב אורן, עמית גורביץ, נוח גרא, רז וקנין ואורי מאיר – שחקני שנתון 2007 שהתקבלו לאקדמיה של ההתאחדות (מדיה הפועל ת”א)

לפני שהגעת המחלקה חסתה בצילה של מכבי ועכשיו בכל שנתון אתם מסתכלים להם בלבן של העיניים. אתה מרגיש את צמצום הפערים? כמנהל מקצועי אתה מרגיש ששני המועדונים נמצאים היום באותו מקום?
“אני לא נכנס למקום של השוואות. יש לנו איכות טובה של שחקנים ואני אשמח שנצליח לשמור על זה בשנים הבאות”.

בשנים האחרונות ישנה תופעה של סוכנים לילדים צעירים והם מציבים דרישות עבור הישארות או מעבר של הילד למועדון. מהי המדיניות של המחלקה שלך בנושא?
“לצערי הורים וסוכנים מסוימים מאבדים את זה והורסים לילדים שלהם. הייתי שמח ליצור מדיניות משותפת בכל המועדונים בארץ”.

היה שמח ליצור מדיניות משותפת בנוגע לסוכנים במחלקות הנוער (אתר ג’וניורליג)

עד מתי תישאר במחלקת הנוער? יש סיכוי שנראה אותך בבוגרים?
“אני מתמקד כרגע בתפקיד הנוכחי ומעדיף לעבוד ולא לדבר. אני רוצה להודות לשמוליק בל, ניר בנאנו, שירלי לוי ציון, אסף גרנשטיין וצחי כץ. צוות מנצח”.

קרא עוד
Back to top button
Close