“מרגיש שהגעתי הביתה”

עידן קוסקאס, שוערה של הפועל ר"ג נערים א' אשתקד, מתכונן לשנתו הראשונה בנוער, מספר על נסיעותיו הארוכות והיומיומיות מב"ש לר"ג , ולא חושש לחלום ולשאוף....

עידן קוסקאס – מרגיש שהגיע הביתה בהפועל ר”ג (אתר ג’וניורליג)

את עידן קוסקאס המילה עבודה קשה – לא מפחידה! בתור באר שבעי, שחשוב היה לו להצליח, למד עידן כבר מגיל צעיר את מסלוליי האוטובוסים והרכבות בארץ ישראל.

כבר בכתה ו’ כשהחליט לשחק בליגה מסודרת, הוא החל לשחק בבית”ר טוברוק וכל יום עשה את הנסיעה מב”ש לנתניה, נסיעה של שעתיים לכל כיוון. הספיקה לעידן שנה לחזור הביתה להפועל ב”ש – בשורותייה שיחק עד נערים ב’.

במהלך השנים, עידן היה שוער ראשון, אולם בשנתו האחרונה בקבוצה – הוא קיבל פחות דקות משחק, מה שגרם לו להסתכסך עם המועדון והמנהל המקצועי – ועידן החליט לחפש לעצמו קבוצה חדשה. הוא עבר למכבי נתניה ושיחק בה שנה שלמה בתנאים של פנימייה – כשרק בימי שישי היה חוזר דרומה הביתה לסופ”ש.

“הייתה שנה לא פשוטה” מספר עידן, “ההסתגלות למקום החדש, העזיבה של התא המשפחתי, ההסתגלות לתנאיי פנימייה, חיים קלים לא היו לי”.
בתום השנה, הושאל עידן להפועל ר”ג ושיחק בנערים א’ תחת הדרכתו של דני היימן.

עידן קוסקאס – כבר מספר שנים חורש את כבישי הארץ בשביל הכדורגל (אתר ג’וניורליג)

עידן, הגעתך למקום הקטן והחם הפועל ר”ג, תרמה לך?
“השנה שעברה עליי בהפועל ר”ג הייתה שנת הישג מבחינתי. מבחינה קבוצתית – היינו קרובים לקחת אליפות ולעלות ליגה, האליפות ממש ברחה לנו מהידיים. ומבחינה אישית, פרחתי. הייתה לי שנה עם המון אמוציות והצלחות גדולות. אני חושב שהקשייתי על שחקניי ההתקפה של הקבוצה היריבה”.

מה הייתם צריכים לעשות שונה בשנה שחלפה כדי להצליח ולעלות לליגת העל?
“היינו צריכים לפתוח את העונה טוב יותר, היינו צריכים להיות יותר מרוכזים ונחושים. נקודת התורפה הייתה שהקבוצה הייתה חדשה, שחקנים באו מהמון קבוצות ולקח זמן לקבוצה להתחבר”.

 עידן קוסקאס – שני זימונים לנבחרת זאת הוכחה לשנה טובה שלי (אתר ג’וניורליג)

איך באה לידי ביטוי השנה הטובה שלך מבחינה אישית?
“הצלחתי לקבל שני זימונים השנה לנבחרת והרגשתי באימונים האלה, שהייתי טוב. תיראי, שוער מליגה שנייה שמקבל זימונים לנבחרת – אני חושב שזה מלמד על שנה טובה שלי”.

השנה אתה ממשיך עם הנוער של הפועל ר”ג?
“בוודאי, אני ממשיך ומחכה לשנה מאתגרת – אני צריך להיות חזק בראש מנטאלית, צריך לעבוד קשה יותר, ובעזרת השם – תהיה שנה טובה”.

בשנה שעברה, זומנת לסגל של הנוער? יצא לך לחוות את החוויה?
“באמצע העונה שעברה הוזמנתי למשחק של הנוער נגד סכנין. הציפייה הייתה גדולה, הייתי נרגש מהמעמד לשחק בנוער ואז במהלך המשחק קרה המאכזב מכל – הקהל של סכנין זרקו בקבוק מים על המאמן שלנו איציק ברוך והמשחק פוצץ. הציפייה הגדולה שלי הפכה לאכזבה”.

חוויה שלילית מהמשחק הראשון בליגת הנוער.. לאן לקחת את זה?
אני חושב שאין מקום לאלימות בשום מקום, אך אנחנו מתעסקים בכדורגל וכדורגל הוא משחק עם המון אמוציות. הבנתי מהמשחק  שפוצץ שהכל יכול לקרות בכדורגל ואי אפשר להגיד – לי זה לא יקרה”.

לא הייתה חוויה מתקנת? לא קיבלת זימון נוסף?
“לא קיבלתי זימון נוסף מכיוון שכבר היו שני שוערים”.

 עידן קוסקאס – מכוונים לפלייאוף העליון (אתר ג’וניורליג)

רוצה להמר איך תיראה השנה הקרובה?
“תירשמי, שהשנה לא נהייה בקרבות התחתית, אנחנו נהייה בפלייאוף העליון, במקום טוב במרכז הטבלה. ויש מצב שגם ניקח את הגביע”.

דני היימן שקלט אותך בנערים א’ והאמין בך, ממשיך ביחד אתכם ויאמן את הנוער
“כן, דני ממשיך וזה מצויין. הוא אחד המאמנים ברמה הכי גבוהה שיש בארץ, לטעמי”.

אז ההישארות שלך בר”ג גורמת לך להמשיך ולהכיר את כבישיי הארץ יום אחריי יום…
“כן, אני כבר מתורגל, אמשיך כל יום לנסוע שעה וחצי לכל כיוון”.

 עידן קוסקאס – לא מפחד מהתחרות על האפודה הראשונה (אתר ג’וניורליג)

לשחר בן יקר, שוער הנוער תהייה זאת שנה שנייה בקבוצה, מה שמלמד שהוא משופשף יותר ובעל ניסיון. מולו תצטרך להילחם על אפודת השוער הראשון!
“אני לא אוהב לדבר על מקומי לעומת שחקנים אחרים. אכן תהיה תחרות ואין הגדרות מי שוער ראשון או שוער שני. אני מגיע מנערים א’ נחוש לעבוד קשה יותר ונחוש להצליח. אין לי פחדים ואני מאמין בכוחי ורוצה את טובת הקבוצה”.

איך אתה מתכונן לעונה הקרובה?
“עובד קשה. חדר כושר שלוש פעמים בשבוע כל פעם שעה וחצי. פעמיים בשבוע מאמן אישי, ועוד ארבעה אימונים של הקבוצה, כאשר בקרוב ככל הנראה יתווסף אימון חמישי”.

מה השאיפות שלך?
“להיות עם הפועל ר”ג בליגת העל ולא אתנגד לשחק יום אחד בבית”ר ירושלים. אני שואף לשחק בנבחרת ישראל וכמו כל ילד, חולם על אירופה”.

ולסיכום?
“אני רוצה להודות להפועל ר”ג שפתחו לי את הדלת, מצאתי במועדון בית חם. דני היימן המאמן שלי האמין בי מההתחלה, משה הרשקו ועינב חזנולד עוזרים לי מאוד בעניין ההסעות ובכל דבר שצריך. אני מרגיש שהגעתי הביתה”.

קרא עוד
Back to top button
Close