משחק הגביע היה זהיר משני הכיוונים

משחק הגביע בשבת האחרונה בילדים ג' בו ארחה הפועל חדרה את הפועל חיפה הסתיים בתוצאה 3-2 לחדרתים כשרק פנדלים קבעו את התוצאה. אדי כצנלסון מאמן המנצחת מדבר על השנה הראשונה בתשיעיות על מגרש אחד, על שיתוף הפעולה עם שרון זהביאן המנהל המקצועי והוא מביע משאלה לגביי שיתוף הצעירים וההזדמנות לה הם ראויים.

קבוצת ילדים ג’ של הפועל חדרה בשלב הבא בגביע המדינה (יח”צ)

ימי הקורונה נגמרו לעת עתה והעבודה במועדון החדרתי הופכת להיות משמעותית מבחינה מקצועית. שרון זהביאן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער לצד יניב חכימי המנהל המקצועי של החטיבה הצעירה, עובדים במרץ כדי לעצב את השחקנים הצעירים וביחד הם מייצרים פלטפורמה נהדרת להתקדמות הספורטאים.

הקבוצות הראשונות בחטיבה הצעירה- ילדים א’,ב’, ג’, ונערים ג’ –כולם ניצחו בסיבוב הראשון בגביע ועלו שלב.

אדי כצנלסון הגיע למועדון בחודש יוני האחרון אחרי 3 שנים בהפועל רעננה. שם הוא שימש עוזר המאמן של זוהר קמינסקי בשנתון 2003. אחרי עונה ראשונה בליגת שרון, בנערים ב’ המבנה הפך להיות כמו בנערים א’ – ליגת על, ובתום הסיבוב הראשון הם הובילו את ראשות הטבלה. בתום אותה שנה, הם התמקמו במקום החמישי והמכובד. גם את נערים א’ סיים אדי במקום החמישי והפעם לצד עמרי שחם. מתפקיד עוזר המאמן הוא עבר להיות מאמן ראשי בחדרה, ובשבת האחרונה היה זה משחקו הרשמי הראשון במועדון.

אדי כצנלסון – הגיע לחדרה אחרי קדנציה מוצלחת ברעננה (יח”צ)

אדי, איך בפועל מיישמים את המעבר מתפקיד עוזר המאמן למאמן?
“האמת שהמעבר פשוט. כבר אחרי שנה אחת רציתי להיות מאמן ראשי, אבל העבודה התובענית שלי ובמקביל הלימודים לתואר שני בהנדסה באוניברסיטת תל אביב, מנעו ממני מבחינת זמנים. בשנה שעברה הרגשתי שאין לי הרבה מוטיבציה להיות עוזר מאמן, וקרץ לי מאוד תפקיד המאמן הראשי , אולם מאוד התחברתי לשנתון 2003 ברעננה וחשוב היה לי לראות איך תסתיים הדרך שלהם בנערים א’ ולכן המשכתי.
מבחינת כדורגל, צריך כל הזמן להיות עם היד על הדופק, להתעדכן ולראות משחקים, ניתוחים והשתלמויות ואת זה עשיתי גם בתור עוזר. אבל יש גם דברים שעובדים עליהם – בעיקר דברים שקשורים לשיחות עם שחקנים, מוטיבציה וכדומה”.

עליתם למגרש במשחק תשיעיות רשמי ראשון. איך הייתה ההסתגלות של הילדים למשחק החדש?
“ניכר על הילדים שהם התרגשו גם מהגביע וגם מהפורמט החדש. ההכנה לעונה לא הייתה אופטימלית עם כל עצירות הקורונה, והיינו גם שבועיים בבידוד. ערכנו רק 3 משחקי אימון עד הגביע. מן הסתם יש עוד הרבה מה לשפר וגם הילדים לאט לאט ילמדו לנצל את גודל המגרש. לא ציפיתי שבמשחק הראשון נניע כדור מצד לצד אבל בעתיד גם זה יגיע”.

הילדים התרגשו מהפורמט החדש ומהגביע (יח”צ)

משחק הגביע בשבת עם הפועל חיפה הסתיים בתוצאה 0-0 ואחרי הארכה הוכרע בפנדלים. אתה מרוצה מתצוגת הכדורגל שלכם?
“המשחק היה שקול. שתי הקבוצות נלחמו חזק. לדעתי הגענו לקצת יותר מצבים מהפועל חיפה, אבל גם להם היו מצבים. היה לנו קצת חוסר מזל מול השער. בסך הכל ניכר היה ששתי הקבוצות משחקות משחק גביע ולכן המשחק היה זהיר משני הכיוונים. בכל משחק יש הרבה דברים שאפשר לשפר וללמוד מהם ואנחנו כמובן לומדים מהמצבים”.

עברתם לשחק במגרש אחד. כמה שחקנים בסגל? ואיך מתמרנים עם כמות הילדים במגרש אחד?
“אנחנו 21 שחקנים מתוכם 3 שוערים. הסגל צומצם בתחילת העונה מ28 ילדים.  במשחקי האימון היה קל לתמרן, כי משחקי האימון היו ארוכים יותר. במשחק הגביע היה קצת יותר קשה, אבל זה משהו שנלמד תוך כמה משחקים. יש הוראה של המועדון שכל הילדים משחקים בגיל הזה ואני לגמרי מסכים איתה לכן נדאג שזה יקרה”.

מה הן המטרות שהמועדון מציב לשנתון הנוכחי?
“המטרות העיקריות הן להכין את הילדים למעבר ל11 על 11 שיקרה בשנה הבאה, ללמד את הילדים כדורגל ולהיות אנשים טובים. אנו מתרכזים בעיקר בללמוד כדורגל ולשפר את הדברים הבסיסיים שכדורגלנים צריכים, ודואגים לחדד לילדים את החשיבה על כדורגל. תוך כדי מנסים גם לעשות תוצאות יפות, אך זו לא המטרה העיקרית”.

המטרה העיקרית – הכנה ל-11 בעונה הבאה (יח”צ)

איך שיתוף הפעולה עם שרון זהביאן? האם שרון מעביר את התכנים ואתם עובדים על פיהם או שאתם מעבירים לשרון את התכנים שלכם והוא מאשר או מתקן?
“שיתוף הפעולה עם שרון הוא מעולה. אני מאוד נהנה לעבוד איתו. שרון מעביר לנו נושאים בתחילת כל חודש ואני בונה את האימון כמו שאני רוצה לפי הנושאים של אותו חודש. צריך לציין שגם עם יניב חכימי שמנהל את החטיבה הצעירה יש שיתוף פעולה מעולה”.

אם היו נותנים לך לבקש משאלה אחת לגביי הכדורגל במחלקת הנוער- מה היית מבקש?
“לא הייתי קורא לכך משאלה, יותר דעה. לדעתי צריכים לסמוך יותר על הצעירים. אם מדובר בקבוצת נוער, צריך לתת לשחקנים המוכשרים מהשנתון שרק עלה קצת יותר הזדמנויות. למשל שנתון 2003 שהם שנה ראשונה בנוער, לתת להם הזדמנויות, ובטח שלתת הזדמנויות בבוגרים. אין קבוצה בליגת העל שאין לה בכל משחק זר אחד או שניים שמתחילים על הספסל. לכן מה ההיגיון  להביא חמישה זרים בינוניים? עדיף להביא 2-3 איכותיים מאוד ואת המקומות הפנויים לתת לשחקנים המוכשרים מהנוער”.

קרא עוד
Back to top button
Close