נקודה למחשבה לקראת פגרת הקיץ

שון שיון מאמנה של קבוצת הפועל עכו ילדים א' ומאמן מנטאלי שעובד המון עם נערים בתחום המנטלי, בטור דעה לקראת פגרת הקיץ

טור דעה – נקודה למחשבה לקראת פגרת הקיץ

שון שיון מי שאימן העונה את קבוצת ילדים א’ של הפועל עכו אשר זכתה באליפות ליגת מפרץ1, ומי שבעונה הבאה יאמן את קבוצת ילדים ב’ של מכבי חיפה נהלל. הינו בנוסף, מאמן מנטאלי שעוזר לנערים רבים בתחום. לקראת פגרת הקיץ שבאה עלינו לטובה, שון מעלה נקודה למחשבה..

שון שיון מאמן כדורגל ומאמן מנטאלי – המלצה לקראת פגרת הקיץ (מוסא ג’ריס)

“הכדורגלן המודרני” – מכירים את המושג הזה, שאוהבים לפמפם בתקשורת. אז מה הפרופיל של הכדורגל המודרני? שחקן שזוכה לתנאים הטובים ביותר להתפתחות – מגרשים מדהימים, ציוד מותאם לעבודה על כל מרכיב בכדורגל, צ’יפים שמודדים את התקדמות השחקן, מצלמות שמתעדות את אימון השחקן, מעטפת מקצועית של מאמני העשרה. זה נראה שיש היום את כל מה שנדרש על מנת שנפתח את ה“שחקן המושלם”.

האפליקציה שיכולה להיות המאמן הדיגיטלי שלכם – לחצו להורדה בחינם!!!

מה שהכי מוזר או לא מוזר – תלוי איך מסתכלים על הדברים, שהשחקנים הכי גדולים בהיסטוריה של המשחק גדלו בתנאי עוני או בתנאים שהם רחוקים מתנאי רווחה כלכלית, שיחקו על מגרשי אספלט, שיחקו ברחובות – האגדה מספרת שאפילו יש מקרבם כאלה שאלתרו כל מיני בדים ועשו מהם כדור.

איך זה יכול להיות – שעם כל הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת שיש לנו כאן במדינת ישראל, המידע הרב שנגיש לכולם, עדיין לא הצלחנו לפתח שחקן שיתקרב להיכל התהילה של הכדורגל העולמי? הרי אנחנו מעצמת הייטק, גדלו כאן טייסי קרב מהטובים בעולם, הגענו לטופ העולמי בהרבה מאוד תחומים. למה בכדורגל זה לא קורה?

מחנה הכנה לעונה הבאה באקדמיה של מכבי חיפה – לפרטים והרשמה לחצו על הבאנר

את התשובה לשאלה הזאת מצאתי באחד הראיונות שהעניק יוהאן קרויף, שם הוא סיפר על סדר היום שלו בתור נער: “ב-8 בבוקר הייתי הולך לבית הספר, ב14:00 מסיים, אמא הייתה מכריחה אותי לאכול משהו קטן וכבר ב14:30 הייתי הולך למגרש הכדורגל עם החברים והיינו משחקים שעות ארוכות – ולא היה עולה על דעתנו להפסיק, עד שפשוט לא יכולנו יותר לראות את הכדור בגלל החושך. היינו עצובים כשהיינו מסיימים לשחק, אבל ידענו והתנחמנו בזה שיש לנו גם את מחר לשחק וגם את היום שאחריו והיום שאחריו”.

בשנים האחרונות יש כאן הרבה יותר מגרשים, הרבה יותר אפשרויות לאימונים והתפתחות אישית – אל תסתפקו רק בשעות המוגדרות לאימונים במסגרת הקבוצתית ובמסגרת האישית. החופש הגדול כמעט כבר כאן, תעשו לעצמכם טובה, קחו כדור ופשוט רדו למגרש הקרוב לביתכם ושחקו או אפילו סתם תמצאו איזה קיר להתאמן בבעיטות ומסירות.

אל תוותרו במהלך הקיץ על כדורגל עם חברים, צאו לשחק וכמה שיותר

אל תסמכו על האימונים השבועיים שלכם שאורכם הממוצע הוא 5 שעות בשבוע. זכרו, שהשחקנים הגדולים ביותר בעולם התאמנו ושיחקו 5-6 שעות ביום. עם כל הכבוד למאמן התותח שלכם ולציוד החדש שגורם לכם להרגיש כוכבים – אל תוותרו על כדורגל עם חברים במגרש אספלט, במגרש דשא, בחוף הים – כל עוד אתם לא מסכנים את בריאותכם ונפשכם ולא פוגעים בלימודים שלכם בבית הספר – צאו לשחק, תאהבו לשחק, תהפכו את הכדור לחלק בלתי נפרד מכם –  ואז אולי נזכה לראות שוב שחקנים שירעידו אותנו מהתרגשות כשנצפה בהם משחקים”.

חופשה נעימה , שמרו על עצמכם

קרא עוד
Back to top button
Close