“צריך למקד כל ילד בנקודות האישיות שלו לשיפור”

אייל ציטיאט יד ימינו של עופר ראובן במחלקת הנוער של מכבי יפו, אשר מקדיש את כל מרצו ופועלו כבר למעלה מעשור בפיתוח הדור הבא של הכדורגלנים בישראל, נותן את הדגשים שלו בדרך להצלחה של ילדנו.

אייל ציטיאט – צריך למקד כל ילד בנקודות האישיות שלו לשיפור (יח”צ)

מחלקת הנוער המתפתחת של מכבי “קביליו” יפו, בהובלתו של עופר ראובן המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, עושה חיל כאשר כל קבוצות החטיבה העליונה – נוער ונערים, משחקות בליגה השנייה, כשקבוצת הנוער ונערים א’ אף נמצאות בחלק העליון של הטבלה.
אך חשוב מכול – קבוצת הנוער מספקת שחקנים לקבוצה בוגרת – המטרה החשובה ביותר של כל מחלקת נוער.

במקביל לנעשה בחטיבה הבוגרת, בחטיבה הצעירה של המועדון, שנבנית מחדש בשנים האחרונות, נעשית עבודה רצינית ויסודית שאת הפירות בוודאות יקצרו במועדון היפואי בשנים הבאות.

יד ימינו של עופר ראובן במחלקת הנוער, הוא אייל ציטיאט, אשר מעביר את כל תכניי ואימוני ההעשרה של השחקנים במחלקה – אימונים ממוקדים בקבוצות קטנות יותר, אימוני בנייה גופנית, אימוני טכניקה וקואורדינציה ועוד.

עופר ראובן המנהל המקצועי של מכבי יפו ואייל ציטיאט יד ימינו (יח”צ)

ציטיאט אשר ב-14 השנים האחרונות אימן במחלקות הנוער של רמת אליהו, הפועל ראשל”צ, הפועל ת”א, עירוני בת ים וכעת מכבי “קביליו” יפו – כשהוא מאמן את כל השנתונים החל מקבוצות ילדים ועד קבוצות נוער. הינו מאמן מנוסה ששם לעצמו למטרה לקדם את דור העתיד של שחקני הכדורגל בישראל.

אייל ציטיאט – הקדיש את העשור וחצי האחרונים בקידום שחקני העתיד (יח”צ)

במסגרת עבודתו במחלקת הנוער של מכבי יפו, בנוסף לעבודתו עם השנתונים השונים במחלקה, ציטיאט אחראי גם על הבית ספר לכדורגל של המועדון שהוקם מחדש העונה. “כדי לקדם באמת את הכדורגל הישראלי, יש צורך לשים את אנשי המקצוע הטובים ביותר כבר בגילאים הצעירים, זאת כדי להקנות לשחקני העתיד את הבסיס והיסודות הנכונים. גם מבחינה גופנית וגם מבחינת הבנת המשחק והיכולות הטכניות” אומר ציטיאט.

עובדים עם ילדי בית הספר לכדורגל על יסודות הכדורגל (יח”צ)

“אני מאמין שלתוצאות אפשר להגיע רק עם סדר, משמעת, ארגון, אימונים, התנהלות נכונה ועבודה קשה. בתפיסת העולם שלי, אין שום בעיה להתאמן כל יום וגם פעמיים ביום, הכול תלוי במה עושים כל אימון. מבחינת התוכן, העצימות ויותר חשוב איך מתנהלים בכל מה שמעבר לפני ואחרי האימון, תוך תשומת לב לכל הגורמים המלווים ספורטאים: אימון נכון על כל מרכיביו, תזונה, מנוחה, התאוששות וטיפולים והפן המנטלי.

Playermaker – כלי שנותן נתונים סטטיסטיים שעוזרים להתמקדות בנקודות הנכונות לשיפור

עד כמה שהדברים תלויים בי, אני חושב שכבר בגילאים של בתי הספר, גילאי 6-7 ומעלה, חשוב מאוד ללמד תנועתיות, קואורדינציה, בנייה גופנית, גמישות, מתיחות. והכי חשוב, לאפשר לילדים ללמוד ולהתעסק בהרבה פעילויות שקשורות לספורט, לא רק בתחום הספציפי שלנו שהוא הכדורגל.

חשוב מאוד שגם במחלקות הנוער יוסיפו יחידות ושעות אימון, ידאגו לאימונים יותר ארוכים, יכניסו יותר מקצועיות ותוכן בתוך כל אימון ולא יהיו עסוקים רק בתוצאות.

ההסבר, הלימוד והתרגול מאוד מאוד חשובים, בעיקר בקבוצות עבודה קטנות ובתחנות עבודה. מבחינת תוכן האימון העבודה אצלי מחולקת לאותם מרכיבים כלליים, רק התוכן של התרגילים משתנה מאימון לאימון:

1. חלק א’ – חימום תנועתי, ריצה קלה, חיזוקים, גמישות ותרגילי כוח.

2. חלק ב’ – תרגילי קואורדינציה וכל מרכיבי הכושר הגופני עם ובלי כדור.

3. חלק ג’ – טכניקה ויסודות עם כדור בכל מיני שילובים.

4. סיומות לשער בכל מיני מצבים או הנעת כדור עם הגבלות שונות.

BlazePod – מודד ומנתח את ביצועי התרגילים

באימונים האישיים המתבצעים כמובן בקבוצות קטנות צריך להיעזר באמצעיים טכנולוגיים מתקדמים דוגמת ה-playermaker  ה- BlazePod כדי למקד כל ילד וילד בנקודות האישיות שלו לשיפור”. מדגיש ציטיאט.

“יחידות האימון ששחקנים בד”כ מקבלים במועדונים, בפרט כאשר מאמן עובד עם כמות גדולה של שחקנים במקביל, לא מאפשרת להתמקד ולעבוד עם כל ילד בצורה פרטנית על הנקודות שלו לשיפור”.

קרא עוד
Back to top button
Close