אין מקום לטעויות בליגה עם סיבוב אחד

נאור מחלב מאמנה של בית"ר נורדיה, מוליכת ליגת נערים א' מרכז, מדבר על הציפייה וההערכות לקראת החזרה לפעילות עם תום הסגר. על סדרת המשחקים מול היריבות לצמרת עם החזרה לליגה, על משחק הגביע מול עירוני קרית שמונה מליגת העל, על המטרה החד משמעית – העפלה לליגה הארצית ועל החשש שמא פגרת הקורונה תפגע שוב בעמידה ביעד הנכסף.

נאור מחלב מאמן נורדיה – אין מקום לטעויות בליגה עם סיבוב אחד (אתר ג’וניורליג)

ינואר 2021 וליגת נערים א’ מרכז נמצאת בסך הכל לאחר 4 מחזורי ליגה העונה. כאשר ההערכות הן, שרק בעוד כחודש נוכל לחזור לשגרת משחקים במחלקת הנוער. אך היערכות מוקדמת וליגה במתכונת מצמצמת של סיבוב יחיד ופלייאוף – משמע ליגה של 22 מחזורים במקום 30 – תאפשר ככל הנראה את סיום העונה וקביעת הזוכה בכרטיס הנכסף לליגה הארצית על כר הדשא.

מי שכרגע מוליכה את טבלת הליגה היא בית”ר נורדיה אשר נמצאת עם מאזן מושלם ורושמת 6 ניצחונות רצופים בליגה ובגביע – ארבעה ניצחונות ליגה וההעפלה לסיבוב השלישי בגביע המדינה, לאחר שהדיחה את מכבי הרצליה מהליגה הארצית.

הפתיחה הנהדרת של בית”ר נורדיה נעצרה בעקבות הכניסה לסגר השלישי, כאשר האתגר הגדול של נאור מחלב מאמן הקבוצה, הוא להחזיר את קבוצתו לאותה יכולת, עם החזרה לשגרה. זאת לאחר שעם החזרה לליגה קבוצתו תפגוש בשני משחקי עונה, האחד אחר השני, את אור יהודה ורמת אליהו יריבותיה העיקריות על האליפות. ובמקביל, הקבוצה תצא למשחק חוץ קשה ביותר מול עירוני קרית שמונה מליגת העל, במסגרת הסיבוב השלישי בגביע המדינה.

נאור מחלב – יצטרך להחזיר את הקבוצה במהרה לכושר, לקראת משחקי העונה ומשחק הגביע (אתר ג’וניורליג)

נאור, פתיחת עונה מצוינת, אתם במקום הראשון בטבלה עם מאזן של 26 שערי זכות, הכי הרבה בליגה. מנגד, אף לא שחקן אחד מהקבוצה נמצא בטבלת מלכי השערים של הליגה
“נכון, אצלנו הרבה שחקנים כובשים יש לנו עשרה שחקנים שכבר הבקיעו מספר שערים, כולם אפילו הבלמים אצלנו מבקיעים שערים. אין לי בעיה שלא נהיה בטבלת מלכות השערים ונמשיך להבקיע הרבה.

אתם אומנם משחקים בליגה המחוזית, אבל השנה בליגה שלכם יש לא מעט מועדונים עם יומרות לעלות לליגה הארצית. אם זו אור יהודה (שנתון 2004) ששנה שעברה כמעט והעפיל לליגה הארצית, אם זו רמת אליהו ועוד. מי לדעתך היריבות העיקריות שלכם העונה על הכרטיס לליגה הארצית?
“נכון, אור יהודה בהחלט יריבה במאבק על האליפות, הם עם 3 מ-3 והמשחק הבא בליגה הוא נגדם אצלנו בבית. כן יש ליגה מאוד חזקה. ביחס למחוז דן, שבו הייתי בשנתיים האחרונות, הליגה הזאת הרבה יותר חזקה, חד משמעית.

יש הרבה קבוצות טובות וגם אלה שלא מדברות על עליית ליגה, אתה יוצא אליהן למשחק חוץ ומנצח בקושי 4:3, קבוצות יודעות לשחק טוב בבית שלהן, גם אם הן לא מתימרות לעלות ליגה. לכן אני מדבר עם השחקנים לפני כל משחק. כל משחק הוא גמר גביע בשבילנו. בצורה הכי חד משמעית לא כקלישאה. בליגה עם סיבוב אחד אין מקום לטעויות, אסור למעוד.

כל משחק הוא גמר גביע, אסור למעוד (יח”צ)

בזמן הפנוי שהיה לי נסעתי לראות משחקים של קבוצות מהמחוז. כך שיצא לי לראות את הרצליה, אור יהודה, רמת אליהו. ראיתי גם את חולון ומעלה אדומים, שהן בחלק התחתון של הטבלה, זה חשוב להכיר את היריבות לפני המשחק, לי זה תורם.

אם אני צריך להצביע על ארבע הקבוצות שתתמודדנה עד הסוף במרוץ על האליפות – זה אנחנו, אור יהודה, רמת אליהו ובית”ר ר”ג”.

פגרת הקורונה עצרה את המומנטום של כל הקבוצות, איך תערכו לחזרה מהירה ברגע שנוכל לחזור להתאמן ולשחק שוב?
“אנחנו מתעסקים בספורט, כל ספורטאי שרוצה להצליח עובד גם אם זה לבד וגם אם בזוגות, או אימוני זום. הילדים שולחים סרטונים שהם עובדים. אז נכון שזה לא אימונים כמו עם הקבוצה, אבל הם לא יושבים בבית ומתבטלים. יהיה לנו שבוע להתכונן למשחק מול אור יהודה, נעשה את המקסימום ואני מאמין שבבית שלנו יהיה בסדר. קשה מאוד לנצח אותנו בעמק הארזים, זה מגרש מאוד ביתי”.

גם בגביע אתם עושים מסע נהדר לאחר שהדחתם בסיבוב השני את מכבי הרצליה מהליגה הארצית. בסיבוב השלישי קיבלתם את קרית שמונה מליגת העל. משוכה גבוהה במקביל למאבקים בליגה
“קיבלנו את קרית שמונה בחוץ. משחק מאוד מאוד קשה, לא הכי נוצץ, אבל מאוד קשה. קרית שמונה זו קבוצה שמנצחת את כל משחקי הבית שלה ומפסידה את משחקי החוץ. יש לה שמונה שחקנים כובשי שערים,  קבוצה מאוד מסודרת, עברתי על קטע וידאו שלהם שקיבלתי. זה רחוק, מכיוון שלפני קרית שמונה יש לנו שני משחקי עונה בליגה, אחרי אור יהודה אנחנו פוגשים את רמת אליהו בחוץ.

אחרי שהדיחה קבוצה מהארצית, תפגוש בגביע את קרית שמונה מליגת העל (יח”צ)

אני מקווה שנעבור אותם בצורה הכי טובה שיש ואז נתפנה לחשוב על קרית שמונה. בגדול הגביע זה בונוס, כנראה שגם השנה “נוותר” על הגביע לטובת מכבי ת”א או מכבי חיפה, עוד לא החלטנו למי מהן…”, הוא מסיים בהומור.

האם קיים חשש שלאור משבר הקורונה יקפיאו השנה את העולות והיורדות ולא תוכלו להשלים את המשימה העונה? מה אתה מציע לקברניטי ההתאחדות לעשות ברגע שנוכל לחזור להתאמן
“לדעתי כדורגל במגרש פתוח הרבה פחות מסוכן מטיסות עם 300 אנשים במטוס, או מהתקהלויות כאלה ואחרות. אבל קטונתי מלהציע לממשלה, אני רק חושב שלא יעצרו לגמרי את הליגה, זאת תהיה החלטה גרועה מאוד. המתכונת של הליגה היא כזאת שלקחו מראש סגרים, זאת ליגה עם סיבוב אחד ופלייאוף. גם אם נצטרך לגלוש עד סוף יוני או אמצע יולי, עדיף ככה ולסיים את העונה כמו שצריך.

אחרי שנפגעו אשתקד בגלל הקורונה, ירצו השנה להשלים את המשימה (אתר ג’וניורליג)

שנה שעברה אנחנו ניזוקנו מהעצירה הזאת, שבעה משחקים לסוף סיימנו את הליגה במקום השני, כאשר עוד היה לנו סיכוי לעלות, היה לנו עוד על מה להילחם, היינו ראש בראש עם מודיעין. אני חושב שזה עוול לעשות כזה דבר, אני בעד לנצח משחקים על הדשא, רוח הספורטיבית צריכה להמשיך עד הסוף ולתת את האפשרות השווה לכל מי שנאבק לעלות ליגה.

שזאת למעשה המטרה המאוד ברורה שלנו. כל המועדון בנורדיה, בחמש השנים שקיים, מכוונים כל הזמן לעלות עוד מדרגה ועוד מדרגה. וזאת התקווה שלנו שזה יקרה בסוף. אני חייב לציין טת שיתוף הפעולה המלא שאנחנו זוכים מהמנהל המקצועי שלנו, הוא מאוד מעורב, זה דבר שמאוד תורם לכל המאמנים.

מחלקת הנוער של בית”ר נורדיה מכוונים לעלות מדרגה אחר מדרגה (יח”צ)

יש אצלנו אווירה מאוד משפחתית במועדון, זה משהו שגם הילדים חווים וגם אנחנו כמאמנים. קבוצת הנוער שלנו עלתה ליגה ומתמודדת בצמרת הליגה השלישית במטרה לעלות לליגה הלאומית. נערים ב’ שלנו עושים עונה יפה בליגה ארצית דרום. ונערים ג’ שלנו במחוז מרכז, שהוא מחוז מאוד חזק, והם לא מתבטלים באף משחק.

אנחנו רואים כיוון מאוד חיובי במחלקה. גם נערים א’ שלי זו קבוצה שסיימה שנה שעברה במקום 5-6 בארצית דרום, זו לא קבוצה של מחוזות. והשנה נצטרך להשלים את העבודה ולעלות”.

קרא עוד
Back to top button
Close