“אלחם עבור המאמנים בכל הכוח”

נעלי הפקקים שעומדות בפינת החדר לא תכננו לסיים את תפקידן בשלב מוקדם כל כך של העונה. מסוף השבוע האחרון, אנו במציאות חדשה - ללא אימונים, ושבתות נטולות כדורגל. אמיר כהן, סגן ומ"מ יו"ר אגוד המאמנים מבקש להישמע להנחיות ומנסה לעשות סדר עד כמה שאפשר- האם המאמנים יקבלו את שכרם? מה יהיה על העולות והיורדות? והאם בכל זאת ניתן להתאמן בקבוצות קטנות?

אמיר כהן – סגן ומ”מ יו”ר איגוד מאמני הכדורגל, בעקבות משבר הקורונה (ג’וניורליג)

בצל המשבר העולמי של הקורונה, ולאחר שהופסקו ליגות רבות כגון הספרדית, האיטלקית והאנגלית, מדינות רבות עדיין מחשבות את צעדיהן והשבועות הקרובים הם קריטיים כדי לדעת –לאן פניו של הכדורגל בשנת 2020 ?  בסוף השבוע האחרון, החליטה ההתאחדות לכדורגל על עצירת הליגות בארץ כולל הליגות לנוער וילדים ועד לקבוצות הבוגרים בליגת העל.   אורן חסון יו”ר ההתאחדות הסביר: ” החלטנו לעת עתה לקחת פסק זמן, לאפשר למשפחות להתמקד בשמירת הבריאות, למנוע חששות מיותרים ולהתמקד במאבק המשותף בהתפשטות הנגיף. עצירת הליגות היא צעד כואב עבור הכדורגל הישראלי אבל לא נותרה ברירה”.

ההשלכות של עצירת הליגה פוגעות בספורט. ליגות מסוימות נכנסו לישורת האחרונה, והמאבקים על כרטיסיי העלייה והירידה הוקפאו.  כספים שהשקיעו עסקנים, בעלי קבוצות ומועדונים בשנה הנוכחית- ירדו לטמיון, וילדים- שהכדורגל הוא כל עולמם והשגרה משאירה אותם שפויים ועם רגליים  על הקרקע- מופתעים שהכול  נעצר, ורק בשבוע האחרון של חודש מרץ תיערך במשרד הבריאות הערכת מצב מחודשת לגביי ההנחיות לעצור את הספורט.

במטרה לעשות קצת סדר “בבלגאן”, שוחחתי עם אמיר כהן סגן ומ”מ יו”ר איגוד מאמני הכדורגל בישראל ב- 3 השנים האחרונות, ובמקביל משמש מנהל מקצועי במועדון ספורט עירוני כסייפה.   אמיר הוא נבחר ציבור וארגון המאמנים מכיל מעל 1500 מאמנים פעילים.

אמיר, מה דעתך על עצירת הליגות?
“לאור המציאות שכולנו עדים לה, עצירת הליגות היא דבר מתבקש”.

אמיר כהן – לאור המצב עצירת הליגה היא דבר מתבקש (אתר ג’וניורליג)

לאור ההנחיות החדשות ועצירת הליגה, פרופ’ איתמר גרוטו המשנה למנכ”ל משרד הבריאות אמר:אין לקיים אימונים שיש בהם מגע פיזי בין המתאמנים”, הציבור לדעתי מבולבל. אימונים של קבוצות כדורגל – כן או לא?
“הנושא מורכב. זו שאלה למשרד הבריאות, אמרו לא להתאמן  אז לא להתאמן.”

יהיו מועדונים שאולי ינסו להתחכם ולהגיד שאין מגע באימונים
“ההנחיות אומרות שאסור לבוא במגע וצריך לשמור 2 מטרים אחד מהשני. קשה מאוד לאכוף זאת, אלא אם נתאמן דרך הוקי טוקי. אמרו לא ולכן אני לא מכיר משהו אחר. “

מאמנים אישיים מפרסמים בימים אלה אימונים בקבוצות של 4-5 שחקנים בלבד
“רווח אישי הוא לא העניין פה. ונגיד ויהיו רק 4 שחקנים- כיצד ניישם את הרווח של 2 מ’ אחד מהשני? האינטראקציה באימונים היא דבר בסיסי ביותר. כקוריוז, אפילו למסור את הכסף למאמן – צריך להתקרב ולא יישמר המרחק של 2 מ’. זה לא רציני. בואו נהיה קשובים להנחיות”.

האם ניתן לרדת למתנ”ס השכונתי ולשחק בקבוצות קטנות?
“זו לקיחת אחריות אישית. בתורה כתוב “ושמרתם לנפשותיכם”. אנחנו תמיד חכמים בסוף מעשה”.

איך חוסר הפעילות ישפיע על השחקנים כשיחזרו?
“הכול תלוי כמובן בתקופת המנוחה. חוסר הפעילות ישפיע מאוד. יתכן שיזדקקו להכנה מלאה מחדש, דבר אשר לא בטוח אפשרי”.

איזו פעילות ספורטיבית אמורים לעשות השחקנים?
“כל פעילות שעולה בדעתם, רק לא פעילות שיש בה מגע אחד עם השני”.

האם מאמנים יקבלו שכר?
“הליגה לדעתי לא תמשיך. אי אפשר מבחינה פיזיולוגית להמשיך אותה, מכיוון שתקופת הכנה למשחק הינה כ- 6 שבועות, ולכן ההמלצה שלי היא להחזיר לפחות לאימונים. בחודש מרץ אין למאמנים בעיה מכיוון ששכר מרץ אמור להיות משולם. אם תהיה בעיה היא תתעורר כנראה רק בחודש אפריל. כרגע, אם המועדון לא ישלם בצורה ישירה, המאמנים יהיו ב חל”ת (חופשה ללא תשלום) ואז יפנו לביטוח לאומי ויקבלו אבטלה- כך שבכל מקרה שכר מרץ ישולם. אנו נערכים מבעוד מועד לכל התפתחות. אנו בארגון בשיתוף עם עו”ד דורון אזרזר והיועץ המקצועי עו”ד רועי כהן – נשיא להב (לשכת ארגוניי העצמאיים והעסקים בישראל) נפעל בדרגים המדיניים הגבוהים ונדאג לכל המאמנים. כולנו כרגע פועלים תחת אי ודאות וסימן שאלה גדול, כל המשק נכנס למשבר, אנו במצב שלא התמודדנו עימו בעבר, ולכו אי אפשר לטפל בדברים בפזיזות, אני אלחם  עבור המאמנים בכל הכוח.

אמיר כהן והיעץ המשפטי של ארגון המאמנים עו״ד דורון אזרזר – אלחם עבור המאמנים בכל הכוח (יח”צ)

האם הורים יקבלו החזר כספי יחסי מהמועדון?
“לא. אסור לשכוח שהמועדון הוא הנפגע העיקרי. על מנת שמאמנים ידרשו תשלומיי שכר, לא יעלה על הדעת החזר כספי להורים. כנראה שיוחזרו האימונים”.

עליות וירידות. מה האני מאמין שלך?
“אני מציע הקפאת ירידות, עליות כמתוכנן לפי נקודת זמן זו. הגדלת הליגות בעונה הבאה, והגדלת היורדות על מנת לאזן את המצב בעונת 21/2”.

מה הנזק העתידי מעצירת הספורט?
“אי אפשר לדעת כעת מה הנזק העתידי. הכול תלוי בכמה זמן הכול ימשך. כולי תקווה שנחזור לשגרה במהירה”.

קרא עוד
Back to top button
Close