אני מצליח לתת 100% בכל אחת מהקבוצות

יש מאמנים שמחפשים עבודה, ויש את אסף בראון שמאמן שלושה שנתוני גיל במקביל בעירוני קרית גת. השבת הוא שיחק וניצח עם שנתוני 2007 ו- 2008 ועלה לשלב הבא בגביע. מה מרגיש מאמן שעלה שלב עם 2 קבוצות? אפשר בכלל לתת מאה אחוז בשלוש קבוצות? ומה מחכה לו השנה בליגת מרכז החזקה עם שנתון 2007?

אסף בראון – מצליח לתת מאה אחוז בכל אחת מהקבוצות בקרית גת (ולדי מוסייב)

בשבת בשעה 10.30 בבוקר, אסף בראון כבר חייך בגאווה ויכול היה לטפוח לעצמו על השכם, אחרי שהשאיר 17 כדורים ברשת של הקבוצות היריבות.

אסף החל השנה את שנתו השביעית במועדון עירוני קרית גת כשרק לפני 12 שנים פרש ממשחק פעיל. הוא מאמן השנה את שנתוני 2007 (ילדים א’), 2008 (ילדים ב’), ו2012 (טרום ג’)  ומשחקי הגביע הן הצהרת הכוונות שלו לעונה הקרובה. באמתחתו, 3 פעמים אליפות במרכז 2, שתי אליפויות עם נערות ק.גת, גביע בטורניר בספרד עם שנתון 2004 וגביע נוסף בטורניר באיטליה עם שנתון 2002.

קבוצת ילדים א’ שנתוון 2007, עברה לשלב הבא בגביע (ולדי מוסייב)

ביום שישי הוא עלה למגרש עם קבוצת ילדים א’ שפגשו את גן יבנה וירדו מהמגרש בתוצאה 4-1 לטובתם. המשחק החל בהובלה של קרית גת מכדור קרן, אך לאחר טעות בהגנה של קרית גת- גן יבנה השוו ל- 1-1. אסף ביצע את החילופים הנכונים, מה שהוביל לשערים נוספים ולניצחון קרית גת. “על הנייר” אומר אסף “העדיפות הייתה שלנו, ולכן חשבנו שיהיה משחק חלק וקל. אך גן יבנה הצליחו להפתיע ולהקשות עלינו מאוד. תמיד כייף לשחק נגד החבר יניב ברק. ניסינו לפרוץ את המערך שלהם דרך מסירות קצרות והם התבססו בעיקר על כדורים להתקפה שלהם. היכולת שלנו היתה פושרת, למדנו מטעויות ועברנו שלב”.

במשחק בשבת התארחו ילדים ב’ במודיעין מול ע.מודיעין 2 וירדו מהמגרש בתוצאה 13-0. “יחסי הכוחות היו די ברורים” אומר אסף. “והתפתח משחק חד צדדי. בתחילת המשחק הכדורים לא נכנסו.אחרי השער הראשון היה קל יותר. המשחק היה ספורטיבי וראוי לציין את עירוני מודיעין שלא הרימו ידיים והמשיכו לשחק בלי קשר לתוצאה”.

ילדים ב’ שנתון 2008 בשלב הבא אחרי ניצחון על מודיעין (ולדי מוסייב)

אסף, עשית את שלך השבת. נתת תמורה מלאה, מילאת את הציפיות ממך. איך חוגגים?
“תמיד נחמד לעלות שלב בגביע, אבל חשובה לי גם הדרך. ב-שנתון 2007 יצאתי מאוכזב מהיכולת שהצגנו ואני מקווה שבמשחקים הבאים נצליח להיראות טוב יותר. מקווה שבשני השנתונים נגיע בגביע כמה שיותר רחוק. אנחנו לא חוגגים ניצחונות בשלבים כאלה. תני לי ניצחון בשבוע הבא בליגה על חיפה עם שנתון 2008 ואז נחגוג”.

לאמן 3 קבוצות בו זמנית… זה נראה כאילו אי אפשר לתת באף מקום את המאה אחוז שלך. לא עדיף לשים את כל הביצים בסל אחד? האם זו מדיניות בקרית גת שכל מאמן מקבל כמה קבוצות?
“זו עונה שנייה או שלישית שיוצא לי לאמן 3 קבוצות. אני יכול להעיד על עצמי שאני מצליח לתת בכל קבוצה את ה100 אחוז שלי. לא אשקר ואוסיף שיש פה גם שיקול כלכלי, כדי להתפרנס יפה בכדורגל שלנו לא מספיקה קבוצה אחת וברגע שאתה לוקח 3 קבוצות אתה במשרה מלאה. מאמנים שמאמנים קבוצה אחת צריכים לקום בבוקר ולעבוד בעוד עבודה והכדורגל רק משני להם במהלך היום. אצלי הכדורגל הוא חלק מאוד מרכזי ביום יום וזה מתאים לי עם החוגים והעבודה שלי כמנהל הפאב ואחראי הספורט בקיבוץ.
בקרית גת מקובל שמאמן לוקח 2 קבוצות. האמת ששלוש זה די נדיר ואני מרגיש שאם המועדון נותן לי את האשראי אז כנראה שהוא מעריך אותי מספיק וסומך עליי שאסתדר”.

כשאתה מאמן שלוש קבוצות אתה מאמן כדורגל במשרה מלאה (ולדי מוסייב)

בעקבות העונה אשתקד, ניסיתם לעבור לליגת מרכז גם בשנתון 2007 וגם ב 2008. הצלחתם רק ב2007. האם אתה מסכים עם החלטת ההתאחדות? איזו שנה מחכה לכם בשנתון 2007 בליגת מרכז החזקה כשאתם באים כאנדרדוג?
“יש לי עבר עשיר עם בקשות להתאחדות לשחק בליגות מרכז. אני דואג לבקש לשחק בליגות החזקות רק כשיש לי שנתון שמתאים לליגה.יצא לי לשחק 3 שנים במרכז 2 עם מספר שנתונים שאימנתי (2002,2004,2007) שהיו מעל הרמה וסיימנו את העונה תמיד ראשונים והאתגר לא היה גדול.  אני בדעה שחשוב  שיהיה אתגר לילדים ושלא יגיעו למשחקים בידיעה שהתוצאה ידועה מראש.

2008 ישחקו במרכז1 שהיא ליגה חזקה ומאתגרת עם מכבי חיפה, מכבי צפון, מכבי נתניה ועוד, ולכן אין לי בעיה עם האתגר אלא רק עם המרחק. קצת מוזר לי ששמו אותנו במחוז הצפוני יותר אבל נסתדר.
ב2007 נשחק השנה בליגת מרכז ואני מאמין שנשתלב בצורה טובה ונסיים במרכז הטבלה למרות ששלושה שחקנים שלנו מהשנתון התקדמו ועברו למועדונים גדולים יותר.אני בטוח שמי שנשאר איתנו יתפוס את המקום של מי שהלך”.

 מה הציפיה שלך מהשנתונים השונים אותם אתה מאמן? גודל הציפייה לפי הגיל?
“כמובן שמכל שנתון יש ציפייה אחרת. זה כמובן תלוי גם בחומר השחקנים. אני מאמן שנותן דגש לדרך לפני התוצאה בכל גיל ,לכן גם בגילאים הקטנים אני משתדל לדאוג שישחקו כדורגל טוב ולא יחפשו רק איך לנצח.יש לנו בקרית גת חומר שחקנים טוב ויש לי ציפייה גבוהה מ-3 הקבוצות שלי השנה“.

כל המאמנים מחפשים להתקדם לשנתונים גדולים יותר ואני שמה לב שאתה יורד בשנתונים. יש מצב שהעבודה עם הקטנטנים מסבה לך יותר סיפוק?
“את האמת קיבלתי המון הצעות לאמן במועדונים גדולים וגם הרבה הצעות לעלות בגילאים ,אבל כרגע אני הרבה יותר נהנה לאמן את הגילאים הקטנים ולראות את אותם ילדים מתפתחים ומתעצבים ובסופו של יום חלקם מגיעים לקבוצות הגדולות בתקווה גם שיהפכו לשחקני בוגרים בעתיד.
משנתון 2002 שאימנתי כרגע 5 שחקנים משחקים בליגת העל לנוער (במכבי ת”א, מכבי חיפה ומכבי פ”ת) ואין אושר וסיפוק גדול מזה”.

אסף בראון – כבר הצמיח מספר שחקנים המשחקים בליגת העל לנוער במועדונים המובילים (ולדי מוסייב)

בהצלחה אסף.
“תודה רבה לך על הראיון בואי נקווה שהכדורגל ימשיך ורק בריאות לכולם”.

קרא עוד
Back to top button
Close