בחדרה – הרכב מנצח כן מחליפים

מועדון הפועל חדרה ממשיך לספק כותרות. לאחר עזיבתו של המנהל המקצועי ישראל צרפתי, מאמנים רבים שוקלים את המשך העסקתם ובחלקם כבר גמלה ההחלטה לעזוב את המועדון. גם אם הסיבה הישירה אינה צרפתי, המועדון שנראה היה שהתייצב, עובר זעזוע. אם בחטיבה הבוגרת, יעמדו על הקווים מאמנים שממשיכים את דרכם במועדון, בשאר השנתונים זה כבר סיפור אחר לגמרי

בחדרה – הרכב מנצח כן מחליפים (יח”צ)

לפני כשבועיים התבשרנו שהנהלת הפועל חדרה מינתה את שרון זהביאן למנהל המקצועי במקומו של ישראל צרפתי. זהביאן שימש בשנתיים האחרונות כמנהל מקצועי בחטיבה התחתונה וכעוזר המאמן בקבוצת הבוגרים שבליגת העל.

בנוסף, ההנהלה מיהרה למנות את רון קלר למאמן קבוצת הנוער ששרדה בליגת העל. קלר שימש שנתיים כעוזר מאמן קבוצת הבוגרים ובעונה האחרונה הוביל את נערים א’ לעלייה לליגת העל.

רון הגיב על המינוי: “אני שמח על האמון של הנהלת המועדון, זוהי סגירת מעגל עבורי לאמן את השחקנים שאימנתי בשלוש השנים האחרונות בקבוצות הנערים. כולי תקווה שביחד עם הצוות שלי, ירון שיש עוזר המאמן ושאול מנהל הקבוצה, נוביל את הקבוצה לעונה שקטה ללא מאבקי תחתית, למרות שיהיו ארבע יורדות. אני מקווה להמשיך ולספק שחקנים לקבוצה הבוגרת שיהוו את השלד של הפועל חדרה בעתיד”

רון קלר – סוגר מעגל בנוער (אתר ג’וניורליג)

לשאלתי מדוע מאמנים מדברים בתקופה האחרונה על עזיבת המועדון השיב רון: “ישנם מאמנים שרוצים להשתדרג מקצועית ואולי כלכלית, ולכן מחליטים להתקדם במועדונים אחרים”.     

מינוי נוסף בנקודת זמן זו, הוא מינויו של שי מימון שימשיך בשנה הבאה עם שנתון 2004 לנערים א’. את העונה הקודמת החל שי ברעננה כעוזר מאמן קבוצת הנוער ומנהל האקדמיה. הוא נקרא במהלך השנה על ידי ישראל צרפתי להציל את שנתון 2004 בחדרה שהיה על סף ירידה מליגת העל. מי שיאמן את קבוצת נערים ב’ (שנתון 2005) הוא בעז בר שימשיך עם קבוצתו לאחר שזכה עימה באליפות נערים ג’ שרון.

שי מימון – ממשיך עם שנתון 2004 לנערים א’ (אתר ג’וניורליג)

בעוד בחטיבה הבוגרת מסתמן כי ישנה המשכיות, לא מעט מאמנים חליטו לסיים דרכם בחדרה ולהמשיך ליעדים אחרים. אחד המאמנים שהחליט לעזוב הוא יניב חכימי – מאמן קבוצת ילדים א’ בשנה האחרונה, ומעמודיי הטווח של המחלקה שהובא למועדון החדרתי על ידי ישראל צרפתי לפני 4 שנים. שיתוף הפעולה בין צרפתי וחכימי היה פורה והשניים הצעידו את חדרה להישגים. יניב מעבר להיותו מאמן, כיהן בתפקידיי ניהול וייצוג המחלקה.

כפי שהובא לידיעת אתר ג’וניורליג, בתקופה האחרונה חכימי פרש בפני נציגי המועדון את רצונו להישאר ולהמשיך לתרום מניסיונו ואהבתו הרבה למועדון, אך לאחר שהבין כי הוסרו ממנו תפקידי הניהול והתפעול בהם עסק, הוא החליט כי בעונה הבאה הוא לא ימשיך במועדון.

יניב חכימי – אחד האנשים החזקים במחלקת הנוער של חדרה, לא ימשיך עונה הבאה (יח”צ)

כך סיכם חכימי את החלטתו: “תודה להפועל חדרה על 4 שנים של עשייה ועבודה קשה. מאכזבת מאוד ההתנהלות כלפיי באופן אישי, לאור תרומתי במשך השנים. המועדון חשוב לליבי ואני מאחל לו להמשיך להצליח ולהישאר בטופ של הכדורגל בארץ, ולהמשיך להיות מחלקת נוער מובילה למען ילדי העיר”.

גם שימי ג’אן שאימן השנה את קבוצת ילדים ב’ (שנתון 2007) סיים את דרכו במועדון ועבר להפועל כפר סבא, שם יאמן את קבוצת נערים ג’ שנתון 2006. במקביל, שימי ימשיך לאמן את הבנות של קבוצת הנוער של מכבי כישרונות חדרה.

שימי ג’אן – עובר לאתגר הבא, הפועל כפ”ס נערים ג’ (יח”צ)

שימי נשמע סקפטי לגבי עתידה של המחלקה עם תום עידן ישראל צרפתי כמנהל מקצועי: “הגעתי לחדרה היישר מנתניה. הכרתי את ישראל צרפתי, את פועלו ואת המקצועיות שלו המתבטאת בכל פרט. ישראל מתעניין בכל קבוצה בפרטים הקטנים ביותר. הוא יודע את ההבדל בין להתערב ללהיות מעורב. ישראל היה “גב” למאמנים, קיבלנו ממנו שקט לעבוד, הוא דחף אותנו כדי שנוכל להתפתח כמאמנים וכדי שנוכל לדחוף את הקבוצות שלנו קדימה. אני לא רואה מי יוכל למלא את הבור שישראל השאיר אחריו.

כאשר הובא לידיעתי שישראל עוזב, התלבטתי מאוד מה לעשות. התחלתי תהליך עם הקבוצה המדהימה שלי והייתה לי תקופה נהדרת במחיצתם. אך בלי ישראל המחלקה בחדרה לא תהיה אותו דבר, על כל המשתמע מכך.

שימי ג’אן – המחלקה בחדרה ללא צרפתי לא תהיה אותו הדבר (אבי שטיינברג)

לכן כשקיבלתי את ההצעה מכפר סבא החלטתי לעזוב. אני מגיע למועדון חדש מבחינתי בכל המובנים וזהו אתגר מעניין עבורי. בזמן הקצר שהייתי שם הכרתי אנשים שטובת המחלקה עומדת לנגד עיניהם והרצון שלהם לצרף אותי להיות חלק מהם גרם לי לא לנסות אפילו לשמוע הצעות אחרות. זאת ההזדמנות שלי לאחל לישראל צרפתי בהצלחה במכבי נתניה. הוא האיש הנכון בזמן הנכון ומכבי נתניה זכו בנכס, ובטוחני כי הוא יתקע שם יתד. שיהיה לכולנו בהצלחה”.

שני מאמנים נוספים שיעזבו את המועדון הם יוסי אשתמקר – שאימן את הקבוצה השנייה בשנתון 2006. ואופיר רוזנטל שאימן את קבוצת ילדים ג’.

כפי שזה נראה, עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בחדרה. אותי אישית, קצת מפתיע העיתוי, מכיוון שהמועדון, כך נראה, החל לעלות על דרך המלך וההישגים לא אחרו לבוא. הפועל חדרה הפך למועדון שמכירים ומוקירים, השחקנים החלו לחזור למועדון אחרי תקופה שנערו למועדונים בערים הסמוכות. למרות שהרכב מנצח לא מחליפים, דווקא שנה זו הפכה לשנה של שינויים, ורק  ימים יגידו האם כל החילופים שנעשו יתגלו כחילופים מנצחים.

קרא עוד

One Comment

  1. על זה נאמר “לא אלמן ישראל”. בלי קשר שי מיימון ובועז בר הם שני מאמנים מעולים. שימי צודק לגבי ישראל צרפתי הוא מספר אחד בתחום ורק השתדרג כי אם כל הכבוד לחדרה ויש כבוד בכל זאת מחלקת הנוער של נתניה היא רמה אחרת במיוחד בשנתונים של דני סבאח וגיל פישל שהם הכי טובים בארץ בפור גדול

Back to top button
Close