“הגול מתחיל בראש”

אזור הנוחות, האם הוא באמת כזה נוח? פליקס שאשא במאמר המציג את תומר חמד כמשל - כיצד גורמים מעכבים מובילים לאי יכולת מימוש הפוטנציאל, אשר גורם לכישרונות צעירים רבים לראות איך החלום להפוך לכדורגלן מקצועני הולך ומתרחק.

פליקס שאשא – אימון מנטאלי: אזור הנוחות, האם הוא באמת כזה נוח (מני בן ארי)

כל ילד/נער שמתחיל את צעדיו הראשונים על מגרש הכדורגל, חולם ביום מן הימים להפוך לשחקן כדורגל מקצועני, לכזה שהתחביב שלו יהפוך למקצוע שלו. אולם, על פי ממצאים סטטיסטיים, אחוז הילדים שבסופו של דבר הופך דבר זה לממשי הינו מזערי!!!!!

המעבר המורכב בין גיל הנוער לגיל הבוגרים, הופך את החלום לשיברון והרבה מן החולמים מתפכחים ואינם מצליחים לשבור את המחסום המאתגר. העכבות של “אזור הנוחות” אשר הינו מנת חלקם של רבים מהעוסקים במקצוע, הוא הגורם המשפיע ביותר על אי מימוש הפוטנציאל.

אזור הנוחות – “אזור הנוחות הינו אזור המבטא את אותו מקום שאנו נמצאים בו, שהוא מוכר לנו ונוח לנו בו, שאנו מרגישים בו בטחון ויציבות. במודע או שלא במודע, אנו מתבצרים במקום הזה, גם אם הוא לא משרת אותנו, מעכב אותנו ובמקרים קיצוניים אף גורם לנו תסכול, עצב וסבל”.

תומר חמד אשר מסתובב שנים רבות במגרש האירופי, הינו סיפור מופלא על יציאה מאזור הנוחות, מעיין סיפור סינדרלה אשר מוצאת לאחר ייסורים את הנסיך יפה התואר.

תומר חמד – סיפור מופלא על יציאה מאזור הנוחות (רמי גרידיש)

כך מספר חמד:

“בגיל 19 הייתי ילד במכבי חיפה, שלא מצליח להשתלב בקבוצה הבוגרת. היה נראה שכל הקריירה אהיה מושאל נצחי”, הוא מספר. “אבל אז התחלתי לעבוד עם מאמן המנטאלי. ‘כל ילד חולם להיות שחקן כדורגל מצליח, השאלה כמה אתה רוצה את זה. אפשר ללכת לאימון בקבוצה, לחזור הביתה ולחכות לאימון הבא. אבל אם אתה רוצה לממש את הפוטנציאל שבך, זה לא מספיק. אתה צריך לעבוד הרבה יותר קשה מכל האחרים, כי אתה רוצה להיות יותר טוב מהם. הבנתי שאם אני רוצה להצליח – אני צריך לראות את עצמי כסוג של חֶברה”, מספר חמד. “וכדי שחברה תצליח, צריך למנות את האנשים הנכונים והטובים למקומות הנכונים. צריך להציב יעדים וצריך את אנשי מקצוע הדרושים: מאמן כושר, מאמן טכני, מאמן חדר כושר, מאמן פילאטיס”.

תומר חמד – כדי לממש את הפוטנציאל הטמון בנו, עלינו להתמודד עם הפחד – עם הלא נודע (רמי גרידיש)

כדי לצאת מאזור הנוחות ולממש את הפוטנציאל הטמון בנו עלינו להתמודד עם הפחד – עם הלא נודע. חמד עבר להתאמן מ 6 יחידות אימון שבועיות ל12/15 יחידות אימון, בכל שנה הציב לעצמו מטרות ויעדים חדשים ובצעדים מדודים, בליווי אנשי מקצוע קטף עוד ועוד פסגות.

“הדבר היחיד שיכול לעצור מבעדך להגשים את חלומותייך הוא אתה”

הכותב הינו מאמן התנהגותי קוגניטיבי,
בעל תואר שני בחינוך,
מאמן להעצמת בני נוער ומבוגרים.

קרא עוד
Back to top button
Close