הילדים יוצאים מהמועדון מחושלים לחיים

מועדון הספורט הפועל ניר רמת השרון לפני הכל הוא משפחה. הגרעין העיקרי של הצוות עובד בשיתוף שנים ביחד , וכמו במשפחה-כל ילד הוא עולם ומלואו והשחקנים מקבלים יחס וערכים ולומדים להיות לפני הכל בני אדם. גור תמר- יו"ר המועדון, נותן לנו הצצה אל המועדון שבשנים האחרונות משביח שחקנים, ויוצא נישכר גם כלכלית.

גור תמר – יושב ראש הפועל ,ניר, רמת השרון (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

באמצע שנות ה-90 מכבי והפועל רמת השרון אוחדו לקבוצה שנקראה עירוני ניר רמת השרון, וכיום שמה המלא הוא הפועל ניר רמת השרון. קבוצת הבוגרים משחקת בליגה הלאומית בשנים האחרונות כשהשנה חיפשה הקבוצה להבטיח את מקומה בפלייאוף העליון וסיימה במקום ה-5 והמכובד.             

מחלקת הנוער של רמת השרון בהנהלתו של גור תמר– יושב הראש, עשתה לה שם של מחלקה עם חומר אנושי מצוין, חממה לגידול שחקנים, ומקום שכדאי להשתייך אליו למי ששואף להצליח קודם כל בתור אדם ובהמשך אולי גם ככדורגלן. המועדון שם לו למטרה לקדם שחקני נוער לקבוצה הבוגרת, להשביח אותם, ולקדמם לליגת העל או לאירופה.

קבוצת הנוער – מחלקת הנוער של רמה”ש, חממה לגידול שחקנים (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

הדוגמאות הבולטות הן קני סייף ילד הפלא, ובן רייכרט– צעירים ששולבו עם הוותיקים ופרצו קדימה. ואי אפשר להתעלם מסאן מנחם, שלום אדרי, ניקו אולסק, עידו דוידוב וגולן אלקסלסי. רק בשנה האחרונה נמכרו ארבעה שחקנים לקבוצות ליגת העל – עידן רטה לקריית שמונה, רון אשכנזי ויובל שדה למכבי נתניה, וקייס גנאם להפועל באר שבע.

עוד שחקן ששמו מוזכר ביחס לרמת השרון הוא ערן זהבי – שבינואר 2007 משלא הצליח להשתלב בהפועל ת”א – הגיע מושאל לרמת השרון שהייתה מועמדת לירידת ליגה, ואכן השאיר את הקבוצה בליגה והיה מהבולטים בקבוצה בשנה וחצי שהשתייך אליה.                                                           

על ניהול המחלקה אחראי ב-10 השנים האחרונות גור תמר – יו”ר מחלקת הנוער וב-6 השנים האחרונות גם יו”ר הקבוצה הבוגרת. גור נולד וגדל ברמת השרון, בבניין הסמוך לאצטדיון הכדורגל ואת רוב ילדותו בילה על המגרש. באותם ימים לא הייתה מחלקת נוער במועדון וכל מי שרצה לשחק כדורגל- נסע לכוון תל אביב-  הפועל, מכבי, שמשון. הוא גדל בשמשון, יחד עם יעקב ומנחם קורצקי ובהמשך השתלב מספר שנים בקבוצה הבוגרת של רמת השרון.

גור, קבוצת נערים א׳ המשחקת בליגת העל מוקמה לפני פרוץ הנגיף מתחת לקו האדום, ולאור ההנחיות החדשות והקפאת היורדות ניצלה מירידה. אני מניחה שאתם מאושרים מההצלה. אבל בוא נקרא לילד בשמו- משהו לא עבד בקבוצה. ואותם שחקנים ישחקו בשנה הבאה בנוער של המועדון. איך ישפיע הנתון הזה על קבוצת הנוער שלכם? והאם זה מלמד ששחקנים רבים ימצאו עצמם מחוץ למועדון?
“קודם כל, אני רוצה להדגיש שקיימים כיום בין 350 ל-400 מועדונים בארץ, ושרק בעשרה מועדונים, כל קבוצות החטיבה הבוגרת (נוער, נערים א’, נערים ב’) שייכות לליגת העל, ורמת השרון “הקטנה” נמצאת ביניהן. זהו כבוד גדול לעיר יחסית קטנה בת 45,000 תושבים.   

כבוד גדול להיות בעשירייה הראשונה של מועדונים של הקבוצות ההישגיות בליגת העל (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

לגבי קבוצת נערים א’, הייתה בעיה קשה מאוד השנה בחלק ההתקפי, הקבוצה התקשתה למצוא את הרשת ולכן היא נמצאת בתחתית. אני שמח שנשארנו בליגה, אבל נהיה חייבים לחזק את הקבוצה שעולה מנערים ב’ לנערים א’, כדי שלא נסתבך בתחתית גם בשנה הבאה.

ישנם שחקנים מוכשרים בקבוצה שיעלו לקבוצת הנוער, כמובן שלא כולם. שנה ראשונה בקבוצת הנוער היא שנה קשה מאוד, וזאת הפעם הראשונה ששחקנים צריכים להתמודד עם שחקנים שגדולים מהם בשנתיים. לגבי ההשפעה על קבוצת הנוער- אני לא מודאג, הרבה מאוד שחקנים רוצים להגיע למועדון, במיוחד בגיל הנוער, בגלל שרואים את הסיכוי הגדול יחסית להתקדם לקבוצה הבוגרת”.

הפועל רמה”ש נערים א’ 2003 – התקשו בחלק הקדמי (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

קבוצות נערים א’ ו- ב’ משתייכות לליגת העל ונלחמות על חייהן בליגה, קבוצת נערים ג’ בליגת שרון נמצאת במקום האחרון בטבלה עם 15 הפסדים וללא ניצחונות והתקפה שהצליחה להגיע אל השער העונה רק 12 פעמים, פחות מכל הקבוצות בליגה. כיצד אתה מסביר את התפוקות הנמוכות מקבוצות הנערים?
“השנה נקלענו לבעיה קשה מאוד בגלל מחסור במגרשים. הרסו לנו את מגרש האימונים כדי לבנות בית ספר, ונשארנו עם מגרש אחד סינטטי ל-15 קבוצות. מה שגרם לאימונים קצרים יותר על רבע מגרש. היה קשה מאוד בתנאים הנוכחיים לצרף שחקני חיזוק. עברנו עונה קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרית. לשמחתי, בימים אלו מתחילים בבניית מגרש סינטטי נוסף, צמוד למגרש הקיים, והחלפת הדשא במגרש הקיים, בניית מגרש חול וחדר כושר במתחם.

אין לי ספק שעם התנאים החדשים יהיה קל יותר והקבוצות יתחזקו בהתאם. גם אם אחת הקבוצות תרד ליגה, זה לא אסון, צריך להתעשת מהר ולעלות ליגה בחזרה. גם כשהיינו בליגה השנייה בנוער קידמנו שחקנים לקבוצה הבוגרת, הכול תלוי במדיניות המועדון”.

דווקא קבוצת הנוער במועדון מתמודדת כשווה בין שוות בליגת העל ומספקת שחקנים לבוגרים.
ב 2017/2018 אף זכתה קבוצת הנוער בגביע המדינה לנוער ע״ש אבי רן. כיצד נסביר את ההצלחה של הנוער? ומה הן המטרות בשנתון זה?
“קבוצת הנוער של המועדון היא כמובן ספינת הדגל. בשנים האחרונות אנחנו מסיימים בצמרת הליגה, זכינו בגביע המדינה לפני שנתיים. אנחנו משתדלים כבר במהלך העונה לשתף כמה שיותר שחקני נוער במשחקי הקבוצה הבוגרת. אנחנו מתייחסים לקבוצת הנוער במידה שווה לקבוצת הבוגרת, מבחינת התנאים ואנשי הצוות.

לפני שנתיים קבוצת הנוער זכתה בגביע המדינה (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

יש לנו צוות מצוין בראשותו של המאמן אורן רותם. יש לנו במחלקה, כולל בית הספר לכדורגל, כ-1300 ילדים, אנחנו נחשבים לאחד המועדונים הכי גדולים בארץ מבחינת מספר השחקנים. רוב הילדים לא יצאו שחקני כדורגל, אבל המסגרת חשובה מאוד. לגדול במועדון זה אומר: חינוך, משמעת, ערכים, בימי שישי ללכת לישון מוקדם, תזונה נכונה. אנחנו מתמודדים גם עם ילדים שיש להם בעיות משמעת או בעיות אחרות, ובסופו של דבר זה משתלם, ילדים שהיו נחשבים כ”בעיתיים”- התבגרו והפכו למצטיינים. הילדים יוצאים מהמועדון מחושלים לחיים”.

אורן רותם מאמן קבוצת הנוער – התמודדה כשווה בין שוות עם המועדונים הגדולים (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

קבוצות הטרומים והילדים הן קבוצות אמצע טבלה טיפוסיות. בעיר שיש בה ריבוי ילדים והשקעה של העירייה- היינו מצפים לראות יותר הישגים ותוצאות
“משנתון נערים ג’ ומטה אין ליגות. התוצאות בכלל לא מעניינות. המטרה היא ללמד כדורגל נטו, בלי לחצים. לחנך את הילדים לערכים ומשמעת, לבדוק תעודות, להקפיד שהילדים ישקיעו גם בלימודים במקביל לכדורגל. זאת טעות גדולה לעשות טבלאות בגילאים האלו, הלחץ של ההורים על הילדים גדול מאוד וגורם לנזקים”.

דני יונה בהדרכה לשחקני החטיבה הצעירה (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

הפועל רמה”ש- מועדון השייך לעיר. ספר על שיתוף הפעולה בין המועדון לבין אבי גרובר ראש העיר ומחזיק תיק הספורט גיא קלנר
“רמת השרון היא עיר של ספורט, אבי גרובר ראש העיר וגיא קלנר מחזיק תיק הספורט, עושים את מירב המאמצים על מנת לתת תקציבים ראויים לספורט ברמת השרון, הם באים למשחקים של מחלקת הנוער והקבוצה הבוגרת. יש לנו בכל שנתון במחלקה שתי קבוצות וזאת על מנת שכל ילד ברמת השרון הרוצה לשחק כדורגל, יוכל להשתלב במסגרת.

כמו שאמרתי קודם, השנה נפגענו מאוד מהריסת מגרש האימונים. בימים אלו מתחילים בבניית המגרש החדש, אך זה לא מספיק, נהיה חייבים לפחות עוד מגרש אחד, על מנת לגדול ולשפר את התנאים. ככלל, במדינת ישראל נותנים לספורט ולמתקני הספורט עדיפות נמוכה, חסרים היום בארץ לפחות כ-400 מגרשי כדורגל. על כל 5,000 תושבים, צריך להיות מגרש כדורגל אחד. זה אומר שברמת השרון צריכים להיות כ-9 מגרשי כדורגל. יש לנו מגרש אחד ואצטדיון. זה לא הגיוני. אנו מפגרים בכ-30 שנה במתקני הספורט בהשוואה למדינות אחרות. בלי התנאים ההולמים, לא יהיה ניתן לקדם את הכדורגל במדינת ישראל”.

ההישגים נפגעו העונה בעקבות הריסת מגרש האימונים (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

מה מייחד את המעטפת המקצועית ברמה”ש מהמעטפת המקצועית במועדונים אחרים?
“אנו משתדלים לספק את כל התנאים המקצועיים האפשריים. מלבד המאמנים, אנו מחזיקים במחלקה מאמן מנטלי- אביבי זוהר, שעובד עם הקבוצות, שני פיזיותרפיסטים- גל סבג ויעל ארז, מאמן השוערים- רפי כהן, אשר מאמן גם את שוערי הקבוצה הבוגרת, אורן רותם עובד גם כמאמן ההגנה, מאמן הכושר- רונן וייס, מנהל מקצועי- גיא קמין, שחקן הקבוצה הבוגרת- שמעון אבוחצירא, שעוזר באימוני החלוצים, מנהל בית הספר לכדורגל- עמית ארצי, מנהל קבוצת הנוער והבוגרים- שלומי עסיס, וכמובן דני יונה אשר עוזר לי לנהל את מחלקת הנוער הגדולה. אנו משתדלים שיהיו כמה שיותר בעלי מקצוע משותפים למחלקת הנוער ולקבוצה הבוגרת, כך שמעבר השחקנים מהנוער לבוגרים יתרחש בצורה חלקה וקלה יותר”.

אביבי זוהר, רפי כהן ואורן רותם – כמה שיותר בעלי מקצוע משותפים לבוגרת ולנוער (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

ברמה”ש מחלקים תעודות לשחקנים עבור חתירה למצוינות בלימודים וגם עושים במשך השנה פעילויות למען הקהילה. ספר על האני מאמין של המועדון לגביי “להיות בן אדם לפני שחקן”
“כפי שציינתי קודם, רובם הגדול של השחקנים לא יגיעו לקבוצת הבוגרים, אך הם יצאו בני אדם טובים יותר. אנו מקיימים פעילויות רבות במהלך השנה, כגון: חלוקת מזון לקשישים ולמשפחות מעוטות יכולת, אירוח קבוצת ילדים חירשים, תרומה של ציוד כדורגל לנוער בסיכון, חלוקת ממתקים בבית החולים שניידר. במשבר הקורונה הורים במחלקה התנדבו לחלק מזון ותרופות לקשישים. אנו דוחפים את הילדים להשקיע בלימודים ואף בודקים את התעודות שלהם”.

כמה שיותר פעילויות למען הקהילה (מחלקת נוער הפועל ניר רמה״ש)

עד כמה המועדון מתגעגע לאברהם בכר ששימש במשך 5 עונות המנהל המקצועי של מחלקת הנוער ועזר להפוך את מחלקת הנוער במועדון למובילה? ומה החזון של המועדון?
“במהלך 5 השנים בהן אברהם בכר היה המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, המחלקה הפכה להיות אחת המובילות בארץ. אברהם הוא פרופסור לכדורגל, אין תחליף לידע ולניסיון שיש לו. לצערי, דרכינו נפרדו בגלל בעיות תקציביות להן נקלענו באותה התקופה, אך מצד שני- לקחנו את כל הידע שאברהם סיפק לנו והמשכנו למנף את המועדון להישגים, כמו הזכייה בגביע המדינה של קבוצת הנוער, ולהמשך השבחת השחקנים.

במשך 8 שנים ברציפות נמכרים שחקנים לליגת העל, ובכסף הזה, אנו מצרפים בעלי מקצוע נוספים למחלקת הנוער. החזון שלנו הוא לגדול במספר המגרשים, לגדול בכמות השחקנים, וכמובן להמשיך ולהשביח שחקנים, לקדם אותם לליגת העל ולאירופה. כמו שאמרתי, היתרון הגדול שלנו הוא שקבוצת הבוגרים שלנו נמצאת בליגה הלאומית ולא בליגת העל, ובכך, קל לנו יותר לצרף שחקנים לקבוצה הבוגרת ולתת להם את הבמה. בעצם, קל לנו “לזרוק” את הצעירים למים ולתת להם לשחות.

משהו לסיום?
“אני רוצה לאחל לכולנו שנחזור במהרה למגרשים, ונעבור את התקופה הקשה הזו”.

קרא עוד

One Comment

  1. שאלה לגור : כמה שחקנים יש בנוער על של רמת השרון שדגלו במחלקה שלך והם תושבי העיר ? כנל לגבי קבוצת הנערים א׳?

Back to top button
Close