הפועל איכסל: עליית שתי ליגות בעונה אחת

נוער: קבוצת הפועל איכסל אשר בעונת 2018-2019 עוד שיחקה בליגה המחוזית, תשחק בעונה הבאה בליגה הלאומית, לאחר שהשלימה השבוע עליית שתי ליגות בעונת משחקים אחת. יובל שטרית מאמן הקבוצה, אשר משלים עליית ליגה שנייה ברציפות עם שתי קבוצות נוער שונות סיכם: "בסתר ליבי חלמתי לשחזר את ההישג".

קבוצת הנוער של הפועל איכסל – עלתה שתי ליגות בעונה אחת (יח”צ)

את עונת המשחקים 2018-2019 סיימה קבוצת הנוער של הפועל איכסל במקום השני במחוז יזרעאל. אך ממש בסמוך לשריקת הפתיחה של העונה הנוכחית, לאחר שהתפנה מקום בליגה הארצית לאור העובדה שקבוצת מ.ס ג’וליס לא נרשמה לליגה, התקיימה הגרלה במשרדי ההתאחדות בין איכסל, בני בענה וצעירי טמרה, כשהפועל איכסל זוכה בכרטיס לליגה הארצית.

מאמן הקבוצה, יובל שטרית, אשר הגיע למחלקה לאחר שעונה לפני כן העלה את קבוצת הנוער של אסי גלבוע לליגה הלאומית, כמעט ללא זמן להתארגנות הצליח בתום העונה (לאחר שההתאחדות החליטה על סיום העונה לאור מגפת הקורונה) להשלים את אחד ההישגים המהירים ביותר בכדורגל הישראלי – עליית שתי ליגות תוך עונת משחקים אחת ויחידה.

יובל שטרית – עליית ליגה שנייה ברציפות, עם שתי קבוצות נוער שונות (יח”צ)

יובל, ברכות על העלייה לליגת הלאומית. בתחילת העונה כשהתבשרתם שהתפנה מקום ותשחקו בליגה הארצית האמנתם שכך תיגמר העונה?
“בתחילת העונה התבשרנו על כך שנשחק בליגה הארצית. מצד אחד זאת הייתה הפתעה, זה קרה שבוע וחצי לפתיחת הליגה, אך מנגד הבנתי שאנחנו צריכים לסמן מטרות מחדש. באופן אישי הכרתי היטב את הליגה, כיוון שאימנתי בה שנה קודם לכן עם קבוצת הנוער של הפועל אסי גלבוע. בסתר ליבי חלמתי לשחזר את ההישג מעונה הקודמת. לשחקנים העברתי את המסר שעלינו לשים דגש על הדרך ולהתקדם ממשחק למשחק. אני שמח שהתוצאה הסופית היא עליית ליגה”.

ברמה האישית אתה רושם עליית ליגה שנייה ברציפות, איך התחושה?
“התחושה להצליח ולהשיג עליית ליגה שנייה ברציפות עם שתי קבוצות שונות היא תחושה מדהימה. לכל מאמן יש את הדרך והעקרונות שאיתם הוא הולך ועליהם הוא מתבסס, אני שמח שהדרך שלי מצליחה להוכיח, בעיקר לעצמי, שהיא נכונה.

אני מקבל פירגון ענק מאנשי מקצוע רבים, זה לא ברור מאליו וכיוון שאני יודע ומודע לכך שלא פגעתי באף אחד בדרך להצלחה הזו, עבורי זו הצלחה נוספת”.

למרות אובדן נקודות מול הגדולות, הכריעה את ההתמודדות דווקא מול קבוצות מרכז הטבלה והתחתית (יח”צ)

היה מאבק משולש בינכם לבין צעירי טייבה ורובי שפירא. מה לדעתך בסופו של דבר הכריע את הכף בין הקבוצות?
“המאבק בצמרת הליגה היה צמוד מאוד, בעיקר בשל העובדה שיחד איתנו גם רובי שפירא וטייבה כמעט שלא איבדו נקודות. למרות שבמשחקים נגד שתי הקבוצות הללו איבדנו נקודות, היינו הקבוצה הטובה יותר על המגרש גם בבית וגם בחוץ.

הדבר שלדעתי בסופו של דבר הכריע את הכף היא העובדה שהגענו למשחקים נגד קבוצות מרכז טבלה וקבוצות התחתית במוכנות גבוהה מאוד וידענו לקחת את הנקודות בבית ובחוץ. בנוסף, אנחנו קבוצת ההתקפה הטובה ביותר בליגה”.

סברי חטיב מלך השערים של הליגה בצוותא עם דוד פרץ שחקן הפועל בית שאן, הוכיח השנה שהוא לא יורד בתפוקה (24 שערי ליגה) גם מול קבוצות הליגה הארצית. כשהוא אף משתלב בתחילת העונה בקבוצה הבוגרת
“סברי חטיב הוא חלוץ מגוון מאוד, הוא כבש שערים בראש, ברגל ימין, בשמאל וגם בתנועות שונות. סברי שחקן שרוצה תמיד לנצח והוא יודע שבשביל לנצח צריך לעבוד קשה. הוא רק בתחילת הדרך שלו והוא מודע לכך, אין לי ספק שהוא ימשיך לעבוד קשה ויגיע להיות שחקן בוגרים.

הוא כבש 24 שערים וגם עבר פציעה שהשביתה אותו לארבעה משחקים, אחרת היה כובש הרבה יותר. בנוסף, מי שצפה במשחקים שלנו יודע שהוא גם בישל לא מעט שערים”.

יובל וסברי חטיב – חלוץ נהדר גדל באיכסל (“יח”צ)

איך לדעתך קבוצת הנוער של איכסל תתמודד בליגה הלאומית בשנה הבאה בפרט ששנתון 2003 שיחק בליגה המחוזית. מה צריך לעשות כדי לתקוע יתד בליגה הלאומית
“קבוצת הנוער של איכסל תתקע יתד בליגה הלאומית בשנה הבאה. נערים א’ של המועדון אומנם שיחקו בליגה המחוזית אבל גם הגיעו לרבע גמר גביע המדינה, עם עבודה ענקית של הצוות ובראשם המאמן יאיר עטר.

קבוצת הבוגרים של המועדון העפילה לליגה הלאומית ואני בטוח שזה יכול לתרום רבות בכדי למשוך שחקנים מבחוץ לקבוצת הנוער, בכדי להשיג את המטרות בעונה הבאה.

קבוצת הנוער של איכסל תרצה לתקוע יתד בליגה הלאומית (יח”צ)

מה איתך בעונה הבאה? ממשיך עם הנוער?
“בשלוש השנים האחרונות אימנתי קבוצות נוער, כאשר בשנתיים האחרונות השגתי שתי עליות רצופות. סירבתי בתחילת השנה לאמן קבוצות בוגרים בליגה ב’ וגם דחיתי הצעות לעבור לקבוצות נוער בליגה הלאומית. אני שואף להתקדם כמאמן אבל גם לא ממהר, צעד צעד. כרגע מוקדם מידי לדבר על שנה הבאה. בטח בעקבות המצב הקיים במדינה ובספורט.

בהזדמנות זאת אני רוצה להודות לשני אנשים שעושים עבודת קודש במועדון. הראשון הוא הבעלים של מחלקת הנוער, אמיר אסעד, שתורם מזמנו ומכספו לטובת המועדון. אדם בעל חזון ובעל יכולות ניהול מדהימות. האדם השני הוא איסלאם כנעאן, המנהל המקצועי שבגללו ובזכותו הגעתי למועדון, מדובר באיש מקצוע מהשורה הראשונה”.

קרא עוד

One Comment

  1. אכן עונה מדהימה יובל, באמת מגיע שאפו גם לאנשים שמאחורי הקלעים, אמיר אסעד, אסלאם כנען (שגם הוא עשה עלייה מדהימה עם נערים ב’, אשר ברובם חיזקו את נערים א’) ומאמני הכושר: אליאור, בתחילת העונה ומרסלו בהמשך. עקבתי אחרי הקבוצה (הבן שלי…), נתתם הצגות כדורגל מדהימות, וידעתם לעמוד מול אתגרים ומוקשים שהיו, על פניו “קלים”, והגעתם לאן שהגעתם בזכות. זכות גדולה לי לעבוד לצדך. מגיע לך שאפו ענק, ולמועדון כולו: כל הכבוד על הדרך ועל ההצלחה.

Back to top button
Close