“כשרון מביא ניצחונות, עבודת צוות נכונה מביאה אליפויות”

תומר כרמל מנהל מחלקת הנוער של בית"ר ירושלים, בצד אי הוודאות האם ואיך תסיים העונה, מסכם את העונה הראשונה בתהליך הבנייה מחדש של מחלקת הנוער של בית"ר, מספר על ההשקעה של המועדון בכל חלקי הארץ במטרה להצעיד את המחלקה לקדמת הבמה, מה עמדתו לגבי המשך העונה וכיצד יקבעו העולות והיורדות, זאת ועוד בכתבה שלפניכם

תומר כרמל – מנהל מחלקת הנוער של בית”ר ירושלים, במבט על העונה האחרונה (מדיה בית”ר ירושלים)

אחרי הצלחה גדולה בעירוני מודיעין, הגעת לבית”ר ירושלים לעזור לבעלים משה חוגג, להביא את מחלקת הנוער של בית”ר ירושלים לקדמת הבמה, להפוך למחלקה שמספקת שחקנים לקבוצה הבוגרת ושנתונים שמתמודדים בצמרת הליגות שלהן. אין ספק שלבנות מחלקה בסדר גודל כזה זה תהליך.

קבוצת הנוער ממוקמת במקום ה-11 בליגת העל והעפילה לשלב שמינית הגמר. האם זה עומד בציפיות שלכם מהקבוצה העונה? מה היו היעדים שהצבתם לעצמכם העונה בנוער?
“כמו שבאמת ציינת, לקדם ולבנות נכון מחלקה לוקח זמן. אני יכול להגיד שאולי ברמת תוצאות המשחקים ציפינו ליותר, אבל יחד עם זאת בכל מה שקשור לחשיבה וההבנה כיצד צריך לבנות מערכת תומכת במחלקת הנוער עשינו קפיצת מדרגה גדולה מאוד. הכול כמובן בעזרת היד הארוכה והתומכת שמושיקו חוגג נתן לנו.

קבוצת הנוער של בית”ר ירושלים – ברמת התוצאות ציפו ליותר, אך תהליך הבנייה בתחילת דרכו (מדיה בית”ר ירושלים)

חשוב לזכור, כשהגעתי לבית”ר ירושלים קבוצת הנוער כללה מאמן ועוזר. כיום הקבוצה מונה צוות מקצועי גדול ותומך שכוללים – מאמן ראשי, מאמן משנה, מאמן כושר צמוד לקבוצת הנוער בלבד, מאמן שוערים ,פיזיותרפיסט, אורתופד, מאמן מנטאלי, תזונאית ,אנליסט ומאמן העשרה.

אין לי ספק שעבודה נכונה תביא עימה תוצאות. אני תמיד משתמש במשפט של מייקל ג’ורדן, שלדעתי היה הספורטאי הכי גדול בעולם שאמר: “כשרון מביא ניצחונות, עבודת צוות נכונה מביאה אליפויות”. אז אין לי ספק שאם המגמה של מושיקו חוגג תימשך בבית”ר גם התוצאות בטבלה יגיעו”.

הצוות המקצועי של בית”ר – כשרון מביא ניצחונות, עבודת צוות מביאה אליפויות (מדיה בית”ר ירושלים)

בסך הכול אתם מרוצים מהתוצאות והיכולת של הקבוצות במחלקה? מה הן הנקודות שזיהיתם שאתם צריכים לתת בהן דגש כדי לעשות את קפיצת המדרגה הבאה?
“צריך לזכור שפתחנו את השנה עם קבוצות חדשות לגמרי – קבוצות ילדים א’ מרכז, ילדים ב’ מרכז וטרום א’ מרכז הן קבוצות חדשות, ש90% מהשחקנים בהן חדשים במועדון.

אם ניקח לדוגמא את קבוצת ילדים א’, הקבוצה עשתה עד כה עונה טובה מאוד ביחס לקבוצה חדשה. עם כל המורכבות שבדבר, הם עשו סיבוב שלם בליגת מרכז החזקה, עם הפסד בודד 3-2 בחוץ למכבי פתח תקווה. אין לי ספק שבעונה הבאה עם השלמת ההומוגניות של הקבוצה היא גם תתקדם עוד ועוד וכך כל קבוצות המועדון

אם אני צריך להצביע על נקודה אחת מקצועית שאשמח לתת בה דגש בעונה הבאה, זה המחויבות להחזיר כדור לאחר איבוד, לא משנה באיזה חלק של המגרש. צינתה את ההצלחה בעירוני מודיעין, הקו שהנחה את הקבוצות שלי שם, היה תמיד מסתכם במשפט “בלכדרר ולכבוש יש גם אלמנט של כשרון, לרוץ ולחטוף צריך רצון”. בקבוצה במודיעין שאימנתי ישירות, מלבד העובדה שסיימו במקום הראשון ,תמיד היינו עם יחס שערים הכי נמוך בספיגה והכי גבוה בהבקעות – זה למעשה הדגש שלי לעונה הבאה”.

תומר כרמל – רוצה שקבוצות המחלקה יהיו יותר מחויבות בהחזרת הכדור לשליטתן (מדיה בית”ר ירושלים)

המעבר של סמי מלכה, אחד השחקנים הגדולים שגדלו בבית”ר עבר במהלך העונה למערך הסקאוטינג שלכם. האם זה תובנה של המחלקה שצריך לתת יותר דגש באיתור כישרונות במועדונים קטנים יותר והבאתם לבית”ר?
“אני חייב להבהיר פה נקודה חשובה מאוד, בית”ר ירושלים של משה חוגג עושה עבודה בכל הארץ. הקמנו שלוחות בעוטף עזה, חבל לכיש, בית שמש, דימונה. ולמעשה עד פרוץ מגפת הקורונה, היינו בשלבים מתקדמים להקים שלוחות נוספות בעוד לא פחות מ6 ערים בארץ, מנהריה בצפון ועד אילת בדרום. כאן אני חייב להזכיר ולהודות לחזי ויטקובסקי, אדם יקר שעושה ימים כלילות לטובת הפרויקט הזה. החלטנו יחד שאנו חייבים לשים דמות בית”רית בעלת הבנה בזיהוי פוטנציאל בשחקנים, ומי יותר מתאים מסמי מלכה לתפקיד הזה.

סמי מלכה – נפרד מקבוצת נערים ג’ לטובת תפקיד הסקאוט במחלקה (מדיה בית”ר ירושלים)

אני חייב לציין שגם אני וגם חזי ידענו שסמי יעשה את המטלה בצורה הכי טובה ועדיין היינו מופתעים מהעוצמה והנחישות שהוא הביא עימו לתפקיד. סמי לקח את התפקיד מספר צעדים קדימה, אין ספק שאחת המטרות פה, זה לזהות שחקנים צעירים עם פוטנציאל ולהביא אותם לבית”ר, דבר שעשינו השנה לא מעט”

איך המחלקה מתמודדת כעת עם משבר בקורונה? מה הצעדים שעשיתם?
“משבר הקורונה הוא בהחלט אירוע שדחק את כל הנושאים הצידה. רק שהאירוע הגדול הזה יהיה אחרינו נבין את מה שבאמת שאנחנו כחברה בארץ ובעולם עוברים. כעת אנחנו מנחים את המאמנים שלנו לשמור על קשר עם השחקנים, לתדרך אותם לעבוד מהבית עד כמה שאפשר. שמוליק חנין היקר שהצטרף אלינו לפני מספר חודשים, עושה עבודה מדהימה. אין לי ספק שהוא יהיה גורם מרכזי בהפיכת מחלקת הנוער של בית”ר למובילה בארץ. שמוליק שלח מיד עם הפסקת האימונים תוכניות עבודה לכלל השחקנים. אני אישית בקשר עם מנהלי מחלקות הנוער בארץ וכולנו כרגע באותו מצב. לדעתי אחרי פסח כולנו נהייה יותר חכמים ונדע לאן הדברים הולכים”.

דור העתיד – עדי וגל הבנים של תומר כרמל ומוני ברוש המנכ”ל, בימים של שגרה טרם משבר הקורונה (מדיה בית”ר ירושלים)

מה העמדה שלך לגבי חידוש הליגה? לעשות זאת בכל עת גם אם זה יקרה רק מחודש יוני? כיצד יקבעו העולות והיורדות בשנתוני נערים ב’ ומעלה?
“כמו שאני רואה את המצב, לא נראה לי שמחלקות הנוער יחזרו לפעילות לפני התאריך המקורי לסיום הליגות בסוף חודש מאי ובטח שלא למשחקים. לכן אני חושב שצריך לאמץ את המודל שראיתי פרסום לגביו בכדורסל – יעלו ליגה את הקבוצות שסיימו בטבלה במקום המזכה אותן על כך, יקפיאו יורדות ויקבע מראש מנגנון יורדות לעונה הבאה. כך הקבוצות שעמלו ושיחקו והגיעו להישגים ייהנו מכך. צריך בסופו של יום לזכור, שאחרי המשבר הזה נחזור לשחק ולהתחרות.

אני רוצה בהזדמנות זו לאחל לכל השחקנים וההורים במחלקות הנוער בארץ שהתקופה תעבור כמה שיותר מהר ובצורה הכי קלה שאפשר ונחזור לשגרה שכולנו כל כך אוהבים”

קרא עוד

2 Comments

  1. סמי מלכה מביא שחקנים שהוא מכיר
    הוא אוהב לקבל מתנות מההורים ואז הוא מקדם אותם
    לא מתאים לאימון בכלל

Back to top button
Close