מסתמן, העונה הסתיימה (כמעט)

מחר תתכנס ועדת הנוער בהתאחדות לכדורגל כדי לקבל החלטה בנוגע לעתיד המשך העונה במחלקות הנוער. כאשר ברקע מטחי הירי לעבר ישראל ממשיכים, ועתיד הדו קיום בין החברה היהודית והערבית עומד למבחן לאור האירועים הקשיים שחווינו בארץ פנימה.

גורל עונת 20/21 במחלקות הנוער ייקבע מחר (אתר ג’וניורליג)

מה יעלה בגורל המשך העונה בחטיבה הצעירה והאמצעית (נערים ג’ ומטה)? מה בנוגע לשלבי ההכרעה של גמר הגביע? האם יחודשו משחקי הליגה והפלייאוף בחטיבה הבוגרת, שנתונים בהם יש עולות/יורדות? האם יורד השאלטר על מחלקות הנוער טרם רגעי ההכרעה על כר הדשא עונה שנייה ברציפות

חשוב לציין כי על פי המתווה שהוגדר בתחילת העונה בתקנון ההתאחדות נקבע כי: “במידה וביום קבלת ההחלטה על סיום עונת המשחקים התקיימו מספר מחזורי משחקים בליגת נוער/נערים א’/נערים ב’ המהווים 75% או יותר ממספר מחזורי המשחקים שהיו מתוכננים להתקיים בליגה באותה עונת משחקים. תסתיים עונת המשחקים וטבלאות כל הליגות במועד קבלת ההחלטה על סיום עונת המשחקים תחשבנה כטבלאות סופיות לאותה עונת משחקים. לעניין זה יחשב מחזור משחקים ככזה שהתקיים אם שוחקו למעלה מ- 50% ממשחקי אותו מחזור”.

מרבית הליגות ככולן לא הגיעו לרף מינימום המשחקים לעונה (אתר ג’וניורליג)

לאחר עיון בליגות הנוער ונערים א’-ב’ מתגלה כי למעט הפלייאוף העליון בליגות העל שקרובים מאוד לעמוד ביעד 75% (ליגת העל לנוער אולי הליגה היחידה שעומדת כעת ביעד) בליגות המשנה ובפלייאוף התחתון של ליגות העל חסרים בין 3-8 משחקים כדי לעמוד ביעד 75%.

משמע, באם לא יחודשו המשחקים בחטיבה הבוגרת, על פי תקנון ההתאחדות יבוטלו סדרי העליות והירידות: “במידה וביום קבלת ההחלטה על הפסקת הליגות התקיימו בליגת נוער/נערים א’/נערים ב’ פחות מ- 75% ממספר מחזורי המשחקים שהיו מתוכננים להתקיים בליגה באותה עונת משחקים, תתבטל התחרות לאותה עונת משחקים ויתבטלו בהתאם כל סדרי העליות והירידות”.

כל עוד התותחים רועמים כמובן שאין טעם לדון בהמשך המשחקים, אך על פי גורם בכיר בהתאחדות, מעבר למטחי הירי מרצועת עזה קיים חשש גדול לחדש את המשחקים בהם יפגשו קבוצות מהמגזר היהודי והערבי, במיוחד כאשר קבוצות מהמגזר מארחות את המשחקים.

משחקי הליגה בחטיבה הצעירה צפויים להסתיים (אתר ג’וניורליג)

על כן, כפי שמסתמן, מחר יודיעו כי עונת 20/21 הגיעה לסיומה בשנתוני ילדים א’ ומטה, גורל דומה ככל הנראה יהיה גם על שנתון נערים ג’.

לגבי המשך שלבי ההכרעה בגביע המדינה, מסתמן כי מה שישפיע על גורל המפעל יהיה מצב הירי מעזה ולא והמצב הביטחוני הפנים ארצי, כאשר הנטייה היא להמשיך עם המפעל.

קרא עוד

2 Comments

  1. מאד מקווה שההתאחדות תטיל ביטול גם על נערים ג. העונה הזו רוויה בפציעות וסבל פיזי של הילדים. לדחוף עשרה משחקים ביוני שגם ככה לא ברור מה יהיה המצב שישרור במדינה זה יהיה סיוט שלא יתואר

    1. משהו חשב בהתאחדות להורות למועדונים להחזיר כסף ששולם להם??
      השנה הזו 100 יום לא יתאמנו או שיחקו במצטבר בגלל הקורונה.עכשיו תוסיפו לזה עוד שבועיים בגלל המצב הביטחוני.
      תוסיפו לזה חודשיים של סגרים בחודשים אפריל ומאי בעונה שעברה מדובר על כ-6 חודשים במצטבר.
      לכן על ההתאחדות להורות למועדונים לדרוש בשנה הבאה חצי הסכום לשחקן שנשאר במועדון והחזר כספי בסכום תואם למי שעוזב את המועדון

Back to top button
Close