כצפוי: תמה עונת 2019-2020

עכשיו זה רשמי - הנהלת ההתאחדות החליטה בדקות אלה על סיום עונת המשחקים 2019-2020 לנוכח מגפת הקורונה.

עונת המשחקים 2019-2020 הגיעה לסופה בשל מגפת הקורונה (אתר ג’וניורליג)

הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה היום ברוב של 26 חברים וחברות אל מול 3 מתנגדים את הוראת השעה לעונות המשחקים 2019/20 – לפיה עונת המשחקים הנוכחית בליגות החובבניות (בוגרים, נשים, נוער, נערים וילדים) הגיעה לסיומה לאחר שנעצרה החל מה-13 במרץ, זאת בשל משבר הקורונה (ההחלטה המלאה והמפורטת תצורף בהמשך).

יו”ר ההתאחדות, אורן חסון: “עם פרוץ משבר הקורונה בעולם ובישראל, היה ברור כי השפעתו על הספורט בכלל והכדורגל בפרט תהיה חסרת תקדים בכל היבט. בחודש האחרון פעל צוות חשיבה שכלל את כל בעלי התפקיד הרלוונטיים בהנהלה ובארגון, וככל שהלך וחלף הזמן והמצב לא השתנה, כך שניתן יהיה לדבר על חזרה לפעילות של אימונים ו/או משחקים, לא נותרה בידי ברירה אלא להעלות בפני הנהלת ההתאחדות, כפי שהתחייבתי, בכינוס מיוחד באמצעות שיחת וידאו, את ההצעה לסיום עונת 2019/20.

השאיפה שלנו היתה ונותרה לעשות הכל כדי שהעונה הנוכחית תסתיים על כר הדשא, אלא שהשיחות הרבות שקיימנו עם ראשי משרד הבריאות, ראשי רשויות אחרות וכמובן נציגים רבים של הקבוצות המסונפות להתאחדות, חייבו קבלת החלטה בשלב הזה במטרה לייצר ודאות עכשווית והפניית המשאבים להתמודדות לקראת העונה הבאה. בחנו 3 חלופות: סיום העונה והקפאת העולות והיורדות, שפירושה פגיעה ספורטיבית אנושה; איחוד שתי עונות, זאת הנוכחית והבאה, דבר שנעשה רק פעם אחת ב-50 השנים הבאות, ויוליד בעיה קשה לנוכח חוסר הוודאות לגבי הקבוצות שירשמו לעונה הבאה, הסגלים השונים ועוד; והחלופה עליה הוחלט היום, שהיא הריאלית מכולן, ההוגנת והמידתית ביותר. ברור כי כל חלופה אינה מושלמת. הבאנו בחשבון מכלול רחב של שיקולים, בראש ובראשונה את השמירה על בריאות כלל העוסקים בענף, מזעור נזקים ספורטיביים וכלכליים, המידע שניתן לנו על ידי גורמים מוסמכים כי הספורט הקבוצתי יהיה בין האחרונים לחזור לשגרה (במקרה האופטימי מדובר על חודש יוני), הצורך של המועדונים בוודאות וביציבות בעת הזאת והתרומה של קבלת החלטה מוקדמת להיערכות מוצלחת לקראת העונה הבאה.

לאחר יותר מחודש בו לא נערכו אימונים, לא התקיימה פעילות ספורטיבית מאורגנת ולא טופחו המגרשים, יהא זה נאיבי לדבר על אפשרות לחדש את הליגות. מצוקת המגרשים הקשה בישראל, היעדר התאורה ברבים מהם, הקשיים האובייקטיבים של רבות מהרשויות המוניציפליות שתומכות בקבוצות החובבניות והכניסה לחודשי הקיץ החמים, הופכת את אפשרות חידוש הליגות לבלתי ריאלית.

זאת אולי ההחלטה הקשה ביותר שקיבלה הנהלת ההתאחדות, היא ודאי קשה לי מאוד כיו”ר, אבל היא מתבקשת בצוק העתים הנוכחי. נועצנו בנושא גם עם חברינו למנהלת הליגות, ראשי אופ”א וראשי התאחדויות אחרות שקיבלו החלטות דומות. אני מודה לכל חברי ההנהלה על דיון ענייני, שהצליח להתעלות מעל אינטרסים צרים ולראות את המצב נכוחה. ברור לי כי יהיו מי שאינם מרוצים מההחלטה האמורה, אבל אני סמוך ובטוח כי מידת נכונותה ונחיצותה יתחוורו גם להם בחלוף הזמן.

באופן אישי, זהו יום לא פשוט עבורי, כמי שמאמין, שואף ופועל תמיד להכרעות ספורטיביות על כר הדשא, אלא שחוסר היכולת לנוכח משבר הקורונה להיות על כר הדשא חייב קבלת החלטות והכרעות על השולחן. מנהיגות אמיתית יודעת להכיר במצב לאשורו ולפעול באופן אחראי. את זה עשתה הנהלת ההתאחדות היום.

אני משוכנע כי מדינת ישראל והכדורגל שלנו יצלחו את משבר הקורונה ומאמין כי ההחלטה שהתקבלה היום תסייע משמעותית להתארגנות מטיבה לקראת עונת המשחקים הבאה. ההתאחדות תמשיך לשקוד על פיתוח וקידום הכדורגל גם בנסיבות המורכבות הללו. לכן החלטנו גם היום להמשיך לבחון יחד עם הגורמים הבכירים ביותר במדינת ישראל, רפואיים ואחרים, חזרה למשחק בפורמטים יזומים של ההתאחדות – טורנירים, משחקי ידידות וכו’ – עוד לפני פתיחת עונת 2020-2021, שייתכן אף כי פתיחתה תוקדם במידת האפשר. מוכרת לי היטב התשוקה של שחקנים בוגרים וצעירים, של מאמנים ובעלי תפקידים אחרים בענף, גברים ונשים כאחד, לחזור למשחק שכולנו כל כך אוהבים. היום יותר מאי פעם”

לאור סיום עונת המשחקים ואי חידוש האימונים, סוגייה שתהיה כעת במוקד הינה – ההחזרים הכספיים להורי השחקנים, אשר עלולה להעמיד מספר מחלקות בבעיה כלכלית. וכמו כן, מצבם של המאמנים אשר יצאו לחל”ת – חופשה ללא תשלום.

קרא עוד

One Comment

Back to top button
Close