הפועל כפ”ס הדיחה את מכבי ת”א כנגד כל הסיכויים

גביע נערים ב': משחק הגביע בין מכבי ת"א מליגת העל להפועל כפ"ס מליגה ארצית צפון הוכרע בבעיטות פנדלים. הפועל כפ"ס מוליכת ליגה ארצית צפון ניצחה את הצהובים כחולים ועלתה לשלב שמינית הגמר למרות ששיחקה בלי שני השוערים של הקבוצה.

גביע נערים ב’ – הסינדרלה מכפ”ס מדיחה את מכבי ת”א (יח”צ)

מפגשן של מכבי ת״א והפועל כפ”ס נעל אתמול את הסיבוב השלישי בגביע המדינה לשנתון נערים ב’. על פניו, עוד משחק שקבוצת מכבי ת”א מליגת העל מגיעה לשחק את משחקה, כשהקבוצה מנגד, ובמקרה שלנו מדובר בהפועל כפ”ס מליגה ארצית צפון, מגיעה כדי להסתגר ולשחק בונקר כנגד משחק ההתקפה של הצהובים כחולים.

אולם, לא כך הדבר כשמדובר בהפועל כפ”ס מוליכת ליגה ארצית צפון, שהגיעה לגביע לאחר ששה ניצחונות בליגה, תיקו והפסד בודד. שחקניו של דושאן מטוביץ הגיעו למשחק ללא רגשי נחיתות, ועם אמונה שמוליכת ליגה ארצית צפון יכולה לתת פייט שווה לכל קבוצה מכל ליגה. מטרתה המוצהרת של קבוצת הפועל כפ”ס היא לעלות ליגה והיא קרובה לשם מתמיד.

המשחק נקבע לשעה ארבע אחה”צ, כשהחום הכבד הקשה על הקבוצות לפתח את משחקן הרגיל. מכבי ת”א כבר למן ההתחלה הפגינה שליטה וניסתה להראות לאורחים מי כאן בעל הבית. אולם, ככל שהתקדם המשחק כפר סבא יזמה מהלכים, איזנה את יחסיי הכוחות והגיעה למצבים שלא נוצלו.

מכבי ת”א 2005 – ככל שנקפו הדקות הלחץ עלה (אביבה בלוך)

המחצית השנייה שוב החלה בשליטה של מכבי ת”א ועם התקדמות המשחק, כפר סבא הגיעה להתקפות מתפרצות והציגה חוליית הגנה חזקה שעומדת בכל ההתקפות של המכבים. המשחק לא הוכרע ושתי הקבוצות מצאו עצמן בהארכה. שחקניה של מכבי ניסו לאורך כל הארכה לבעוט בעיטות ארוכות וחזקות מחוץ לרחבה. ולמרות עוצמת הבעיטות של השחקנים, שוערה של כפר סבא הצליח לעצור את ההתקפות.

אם הזכרנו את שוערה של כפר סבא, מן הראוי להזכיר את סיפור השוערים. הראל כהן ושובל בן נעים שועריי הקבוצה פצועים ולא יכלו לשחק. לשם כך הועלה דן ארז שוערה של נערים ג’ במועדון למשחק, וראוי לתת לו יותר ממילה טובה בעבור הביטחון שהפגין בין הקורות. לאתר ג׳וניורליג הגיעו אגב שמועות, כי דן ארז יעזוב בסופה של העונה ואולי קודם, את כפר סבא ויעבור למועדון מכבי פתח תקווה שהביע בו עניין.

לאחר שגם בהארכה הקבוצות לא הגיעו להכרעה, ניגשו הקבוצות לבעיטות הפנדלים. בבעיטת הפנדל השנייה שתי הקבוצות החטיאו, מה שהגדיל את המתח. חמישה פנדלים נוספים לכל צד נכבשו והלחץ במגרש הורגש הן על הדשא והן ביציע. את הגול השביעי שוב החטיאו שתי הקבוצות והבעיטה השמינית של הפועל כפ”ס אותה בעט ליאם בניטה הכריעה את ההתמודדות. לאחר שדן ארז שוער כפר סבא עצר את הבעיטה האחרונה של מכבי.

הפנדל של ליאם בניטה נתן לירוקים את האות לחגיגות וגם מי שהרים גבה בתחילתו של המשחק ולא האמין שזה אפשרי – קיבל בשלב הבא בגביע את הפועל כפ”ס על חשבונה של מכבי ת”א.

ליאם בניטה (מבקיע הפנדל האחרון), אנטון סלבניוק (ע. מאמן), דושאן ורון לב-ארי (יח”צ)

דושאן מטוביץ מאמן כפר סבא היה שמח ונרגש בסיומו של המשחק ונתן לאתר ג׳וניורליג את תגובתו: “עשינו הכנה טובה לקראת מכבי, וכל מה שאנחנו עובדים עליו באימונים בא לידי ביטוי במשחק. זה היה מבחן עבורי לראות מהי רמת הקבוצה לעומת הליגה הראשונה. המטרה שלנו היא לעלות ליגה, אך יש עוד מספיק נקודות בקופה ומשחקיי הפלייאוף לפנינו. במחזור הבא בליגה נשחק מול הפועל עכו בחוץ, אין משחק קל ואנחנו חייבים להיות עם שתי רגליים על האדמה אחרי הניצחון, אין לנו זמן לחגיגות”.

קרא עוד
Back to top button
Close