טור דעה: עולם הכדורגל של הילדים והנוער והקשר לנבחרת.

יואב דוידוביץ' מאמן קבוצת ילדים א' של מעגן מיכאל, בטור דעה על הקשר בין המצב הקיים בעולם מחלקות הנוער בכדורגל, ליכולת של נבחרת ישראל.

יואב דוידוביץ’ בטור דעה על עולם מחלקות הנוער וההשפעה על נבחרת ישראל (יח”צ)

כדורגל שיחקתי עד לפני כמה שנים, בצורה מקצוענית עד גיל 22 פחות או יותר. היום אני בן 25, מאמן קבוצה בילדים א’ באזור הצפון. אני מאמן כדורגל 3 שנים, מתוכן שנה וחצי בבית ספר לכדורגל כדי לקבל ניסיון ועוד שנה וחצי בליגה.

אני חייב לשתף על הקשר בין התקופה שלי כשחקן לבין התקופה שלי עכשיו כמאמן צעיר – אף פעם לא הייתי שחקן של מאמן, כמעט בכל מקום שהגעתי ובכל קבוצה ששיחקתי, הייתי בין השחקנים המוכשרים, טכני, יצירתי, תמיד הייתי הכי קטן פיזית וזה ניכר באי חילוץ כדורים ובמשחק פחות אגרסיבי. עברתי אצל כל כך הרבה מאמנים, שחלקם פשוט פחדו לתת לי לשחק הרבה, ולמה??? כי הם פחדו יותר לקבל גול מאשר מהאפשרות להבקיע, פחדו להפגין אומץ ויצירתיות, בדיוק הדבר שגדלתי עליו מהבית!

פשוט אותם מאמנים רצו להיות מקובעים, חסרי רעיונות, העיקר לסיים את המשחק בתיקו או לשמור על תוצאה, שחס וחלילה לא נחטוף גול דקה אחרונה. בתור שחקן אין דבר שמוריד ביטחון כמו זה שמזלזלים באינטליגנציה שלך, בדרך שלך, ברעיונות שלך.

ועכשיו הקשר שלי לאימון – נכנסתי לאמן בגלל שיש לי מטרה, לשנות את הכדורגל בארץ. אני נוסע המון למגרשי כדורגל, לראות, לחקור, ללמוד, וכמובן נוסע עם הקבוצה שלי למשחקים (בעיקר באזור הצפון). אני חייב להגיד שאני כמעט ולא רואה, וזאת בעדינות, מאמנים שדורשים משחק יצירתי מהשחקנים. העיקר להעיף כדור על החלוץ הגדול והחזק שלנו, ואולי ממנו יצא גול.

ספורט ישיר – רשת מובילה בארץ לציוד כדורגל מקצועי (לחצו על הבאנר למעבר לאתר ספורט ישיר)

שום רצון ללמוד וללמד, שום רצון לשנות, למה בכלל בגילאי 10-14 הילדים צריכים ללמוד מערכים?! תנו להם לשחק, תנו להם להתבטא, תנו להם לטעות, תנו להם לאבד כדורים בלי לחטוף צעקות, תנו להם! אם בבוגרים של אייאקס אמסטרדם עושים את זה כיום! למה אנחנו בקבוצות ילדים ונוער לא יכולים לעשות את זה ולתת לילדים חופש?

אם מהקבוצה שלי אחד הילדים יגיע לגיל בוגרים ויגיד לי שהוא למד לנצח, ארגיש בתוכי שנכשלתי, אנחנו כמאמנים נכשלנו!!! אני מחפש שחקן שיגיע למעלה ויגיד לי שהוא למד לחשוב! שהוא למד שלטעות זה חלק מהמשחק! שהוא למד לשחק כדורגל נכון! שהוא לא מפחד לאבד כדור! ברגע שנלמד את הילדים, השחקנים, לשחק כדורגל נכון, התוצאות יבואו מעצמן, לא נצטרך לרדוף אחריהן ולשחק מקובע ובפחד בשביל להשיג אותן!

לקט מהלכי כדורגל של קבוצת ילדים א’ מעגן מיכאל

ומה הקשר לנבחרת ישראל אם תשימו לב, הפערים בינינו לנבחרות אחרות רק הולך וגדל, איי פארו, בלי לזלזל כמובן, כמעט וניצחה אותנו. כמובן שאין מה להשוות אותנו לנבחרות כמו אוסטריה, דנמרק וסקוטלנד, הנבחרות האלה טובות מאיתנו, ולא בקצת! הפערים פשוט מטורפים! למה??

מלמטה, הכל מתחיל מלמטה, יש בנבחרות האלה כל כך הרבה יצירתיות, חופש, ואצלנו כל כך טקטי. כמה שחקנים שיכולים להחזיק כדור יש בנבחרת? לא מצליח לחשוב על יותר מ 2-3! מתוך 11! אפילו מתוך 18-19! זה פשוט מטורף!

טור דעה: אם ניתן לשחקנים צעירים לטעות נקבל שחקנים יצירתיים ובטוחים יותר לנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)

אז הנה, רוצים טקטי על חשבון לימוד, ככה זה נראה וככה זה ימשיך להיראות עד שלא יהיה שינוי במה שאומרים ובהכוונה של המאמנים לשחקנים הצעירים. ניתן להם לטעות כשהם צעירים, נרוויח שחקנים יצירתיים ובטוחים בעצמם כשיעלו לבוגרים!!!

קרא עוד

4 Comments

  1. מפרגן לך ואתה צודק.
    הייתי מוסיף גם את מימד הקצב של המשחק.
    לטפח וללמד ילדים לעשות הגנה והתקפה תוך כדי משחק,
    ע״י ספירת חילוצי כדור לשחקן
    פסים מדויקים תוך כדי שחרור כדור מהיר לכל שחקן
    וכך ממשחק למשחק להשתפר.
    רק כך ניתן לשפר קצב משחק!!!!!!!

    1. כל הכבוד לך מאמן צעיר .הדרך שלך יסודית וטובה ואל תיתן לאף יצור ניהולי או מיקצועי שישנה דרכך.ההצלחה תגיע ובגדול. אני מאמן כמה שנים ונינזפתי על ידי יושבי ראש ולבסוף הושבתי אותם יושבי תחת..תלוי בחוסן בידע ובביטחון שלך. ממני חיבוק ענק. אני ציון שרעבי מתל אביב.

  2. אני אוהב את זה שבסרטון הקטע הראשון הוא תרגיל קרן נגד הפועל רמות מנשה מגידו, שהוא תרגיל נחמד והכל אבל מה שהם לא מראים שזה תרגיל בחמש דקות האחרונות של המשחק כשהם בפיגור 3-0.

    1. מדויק להפליא!!כל הכבוד לך.הכדורגל בארץ פשט רגל מזמן,הבלמים נוגעים הכי הרבה בכדור,מעיפים כדורים סתמיים למעלה אולי יתמזל המזל וההגנה של היריב תעשה טעות,לא משחקים דרך האמצע,אין הנעת כדור.כיוםן אין עתיד לשחקנים הטכניים והיצירתיים,מחפשים שחקנים גדולים בלי כדורגל רק אגרסיביים.

Back to top button
Close